باهمسفر خودروها دو تا یکی میشوند

خودرو تک سرنشین ممنوع!
باهماشتراکی سفر کنید
مجله گیچ،احسان میرزائی: امروزه حجم قابل توجهی از ترددهای درون شهری، شامل خودروهای تک سرنشین میشود، طبق آمارهای رسمی حدود نیمی از خودروهای تهران تک سرنشین هستند. وقتی علت را جویا میشویم، چنین پاسخی میشنویم: ماشین خریدم که ازش استفاده کنم، نه که بگذارم پارکینگ خاک بخوره.
اگر از من هم بپرسند چرا شهروندان با خودروی شخصی و تک سرنشین در شهر تردد میکنند، حق را به این افراد میدهم! چون کیفیت و کمیت ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت به حدی پایین است که برخی افراد مجبور میشوند از وسیله نقیله شخصی استفاده کنند. وقتی شما در وسایل حمل و نقل عمومی آرامش و امنیت نداشته باشی ترجیح میدهی تا مقصد با خودروخودت بروی و هزینههای آن را هم قبول میکنی.
اما آیا این رفتار که کمی هم خودخواهانه بهنظر میآید، آخرین راه حل است؟
خیر، این روزها جوانان خلاق و دلسوزی در کشور هستند که برای حل معضل ترافیک و آلودگیهوا، کمبودهای ناوگان حمل و نقل عمومی، افزایش همگرایی و امنیت در سفرهای شهری و بین شهری، پروژههای مبتکرانهی خود را برای هموطنان به طور رایگان ارائه کردهاند؛ پروژه باهمسفر یکی از این اقدامات است.
باهمسفر را بشناسیم
“باهمسفر” شبکه ملی اشتراک سفر بین رانندگان و مسافران است که اهداف محیطزیستی این شبکه بیشتر به چشم میآید:
کاهش سرانهی مصرف بنزین، کاهش انتشار گازهای گلخانهای، کاهش آلودگی هوا، آلودگی صوتی و آلودگی دیداری در سطح شهر و تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم دیگری مانند کاهش زمان و هزینه، همراهی با یک همسفر مطمئن، کسب درآمد برای رانندگان، سفرهای ارزان برای مسافران، سفر امن و بی خطر برای راننده و مسافر، ترویج همگرایی و فرهنگ صلح و دوستی که همیشه دغدغه دوستداران محیطزیست و مسئولان شهری بوده است.
خدمات باهمسفر رایگان است
شما میتوانید پس از ثبت نام در سایت باهمسفرداتکام یا برنامه اندروید آن از امکانات و امتیازات رایگان شبکه ملی باهمسفر برخوردار شوید. به خاطر داشته باشید که خدمات باهمسفر رایگان است، اما برخی رانندهها در آگهی خود مبلغی را با عنوان هزینهی سفر(قیمت) درج میکنند که بسیار ناچیز است، برخی هم هزینهای برای سفر دریافت نمی کنند؛ برای نمونه به دو آگهی منتشر شده در سایت توجه کنید:
دانیال ۳۰ساله قصد دارد با خودرو ال۹۰ مدل۱۳۸۸ خود از تهران به کرمانشاه برود، خودرو او ۴صندلی خالی دارد و دانیال مبلغ بسیار ناچیز ۵هزار تومن را به عنوان قیمت ثبت کرده است؛

سعید ۳۸ ساله هم که قصد دارد با خودرو هونداcrv2016 خود از اصفهان به تهران برود، دو صندلی خالی دارد و هزینهای برای سفر دریافت نمیکند.

شرایط عضویت و انتخاب همسفر

عضویت در باهمسفر هیچ محدودیتی ندارد، همانند بسیاری از شبکههای اجتماعیکه وجود دارد باهمسفر هیچ مسئولیتی در قبال رفتار افراد ندارد. اما باهمسفر فازهایی را برای افزایش امنیت و اطمینان خاطر همراهان خود اعمال کرده و میکند تا افراد واجد صلاحیت و خوش سابقه را شناسایی کند. به همین منظور برای خانمهای راننده هم گزینهای تعریف شده و میتوانند فقط هم سفر خانم انتخاب کنند، در این صورت هیچ آقایی نمیتواند شماره
تماس راننده خانم را دریافت کند. افراد بعد از سفر نظرات خود را در رابطه با راننده به صورت محرمانه ارائه و سپس رانندهها با توجه به میزان امتیازات، رده بندی شده و اگر از حداقل امتیاز پایین تر باشن برای همیشه از سرویس خارج خواهند شد.
بهترین راه ارتباطی ورود به سایت باهمسفر
bahamsafar.com
ضمن سلام،
از دیماه ۱۳۹۴ به منظور پیاده سازی یک ایده نو، بعنوان یک استارت آپ فعالیت خودمون رو آغاز کردیم. ایده ای که مد نظرمون بود رو تونستیم به اتمام برسونیم. ایده مورد نظرمون با نام همتارو پس از دوسال به بهره برداری رسیده و درحال مذاکرات بمنظور جذب سرمایه گذار برای پیاده سازی اون هستیم.
همتارو تا حدود زیادی مشابه فعالیت تاکسی های آنلاین هستش با این تفاوت که بجای درخواست خودروی دربست، مسافرین درخواست خودروی اشتراکی مینمایند. در این پروژه مسافرینی که مبدا، مقصد و زمان سفر مشابهی دارند با الگوریتمی همپیما شده و خودروی مشترکی برای آنها ارسال می گردد.
موارد مشابهی در کشورهای دیگر با الگوهای راید شیرینگ و کارشیرینگ در حال اجرا می باشند که الگوی بومی شده آن در پروژه همتارو مدنظر قرارگرفته شده است.
پیشنهاد می کنیم تا درصورت تمایل، جلسه مشترکی برای معرفی بهتر “همتارو” ترتیب داده شود.
آقای دکتر محمدرضا عباسی فرد مدیر پروژه همتارو می باشند.
شرکت متین- ۸۸۱۰۵۳۰۰ و ۸۸۱۰۵۳۱۰
شماره همراه: ۰۹۱۲۰۶۸۲۰۶۲