سبک زندگی سبزیادداشت روزیادداشت ها

20 نشانه‌‌ی بی احترامی رییس به شما

بی احترامی رییس به شما (کارمند) یکی از مسائل پر چالش در محیط کار است. این رفتار می‌تواند عواقب منفی زیادی برای شما و سازمان داشته باشد. بی انگیزگی و کاهش بهره‌وری، احساس بی ارزشی و از دست دادن اعتماد به نفس، نارضایتی شغلی و ترک کار از جمله عواقب منفی آن است. آنچه بیش از همه مهم است هدر رفتن بیت‌المال و انحراف سازمان از مسیر رسیدن به اهداف و در سطح کلان به بیراهه کشیدن کشور است.

کشوری که برای حفظ آن خون‌ هزاران انسان شریف ریخته شده است و اداره‌ی نابخردانه‌ی آن حتی در کمترین پست و مقام، خیانت است. اما نمی‌دانم بی اعتنایی به چنین خیانتی چه عنوانی خواهد داشت. در این یادداشت، سعی کردم نشانه‌های بی احترامی رییس به شما را بنویسم، در هر صورت نباید مقابل ظلم بی‌اعتنا بود.

احسان میرزائی | مدیر مسئول مجله گیچ

مجله گیچ را در فضای مجازی دنبال کنید:

مجله گیچ gich.ir احسان میرزائی: بی احترامی رییس به شما موضوع جدیدی نیست و حتما بارها در کار تجربه کرده‌اید. رییس‌هایی که به دنبال منافع شخصی هستند، آن‌هایی که برخلاف نظام شایسته‌سالاری رییس شده‌اند، افراد اشتباهی که نماد مدیر کوتوله هستند و رییس می‌شوند.

در حالی که تعداد زیادی از ما بهترین زمان زندگی خود را در عناوین مختلف شغلی وقف کار می‌کنیم. آیا از حقوق و مزایای کافی، محیط کار سالم، امنیت شغلی و سلامت کاری، آرامش و حمایت لازم برخوردار هستیم؟ آیا کارفرماها بهای جوانی و سرزندگی و انرژی ما را به درستی پرداخت می‌کنند و رفتار درستی با ما دارند؟!

شوربختانه برخی از  مدیران و رییس‌ها در بهترین حالت به دلیل کم تجربگی و در پست‌ترین حالت به دلیل رذالت و بد ذاتی محیط کار را برای برخی کارمندان به جهنم تبدیل می‌کنند.

بی احترامی رییس به شما، می‌تواند عواقب منفی زیادی مانند کاهش انگیزه، بهره‌وری و رضایت شغلی داشته باشد. کارمندانی که مورد بی‌احترامی رییس خود قرار می‌گیرند ممکن است نسبت به کار بی‌انگیزه شوند و به دنبال انتقال از آن محیط کاری باشند. این امر می‌تواند باعث کاهش تعصب سازمانی، دلسوزی، ایثار و از خود گذشتگی کارمندان و افزایش هزینه‌های شرکت شود.

تسلیم بی احترامی رییس نشوید!

وقتی رییس به شما بی احترامی می‌کند، شاید احساس کنید ارزشمند نیستید و به مرور اعتماد به نفس خود را از دست بدهید. این اصلا خوب نیست، ابتدا باید بدانید که فقط شما نیستید که اینطور مورد بی احترامی قرار گرفته‌اید. حتی این احتمال وجود دارد که رییس شما هم در گذشته قربانی رفتار رییس خود شده باشد و به همین دلیل رویه‌ای بهتر از بی احترامی آموزش ندیده است.

بنابراین، شما باید قوی باشید و در مقابل بی احترامی رییس‌ها خودتان را نبازید. رییس‌ها هم باید از بی احترامی به شما دست بکشند. آن‌ها باید احترام به شما را به عنوان یک اصل مهم در راهبرد خود قرار دهند. رییسی که رفتار نامحترمانه و تحقیر آمیز دارد و شما را در انزوای سازمانی قرار داده‌ به خودش و سازمانش ظلم می‌کند.

۲۰ نشانه بی احترامی رییس به شما

۱. عدم توجه به نظرات و پیشنهادات شما

شما به عنوان کارمندی خلاق و نوآور و آگاه و آشنا به فناوری‌های روز در حوزه کاری خود پیشنهاداتی به رییس ارایه می‌کنید. رییس شما اگر مدیریت و رهبری خوبی داشته باشد از نظرات و پیشنهادات شما استقبال می‌کند و این امر باعث رشد واحد و بالا رفتن پرچم خودش، شما و سازمان می‌شود.

عمدتا رییس‌هایی که از “کوتوله سازمانی” بودن رنج می‌برند نسبت به هر نظر و پیشنهادی گارد و جبهه دارند. آن‌ها هرگز نمی‌توانند بپذیرند که شما از او بیشتر می‌دانید، بنابراین توجهی به نظر و پیشنهاد شما نمی کنند.

راهکار روبرو شدن با چنین رییس‌هایی آن است که نظر و پیشنهاد خود را به صورت مکتوب به ایشان ارایه کنید. در صورتی که پاسخ مناسبی دریافت نکردید نامه را برای مدیر مافوق ارسال کنید.

۲. مقایسه شما با دیگران یا خودش

گاهی شما برای بیان نگرانی یا خواسته‌ای پیش رییس می‌روید. برخی روسا عملکرد، حقوق و… شما را با دیگر کارمندان مقایسه می‌کنند. آن‌ها مقایسه را در توجیه اضافه کاری کم، افزایش غیر معمول حجم کار و… انجام می‌دهند. یا گاهی با اهداف دیگری مانند ضایع کردن و تخریب شخصیت، شما را با فردی که عملکرد بسیار ضعیفی دارد مقایسه می‌کند.

قبلا اینجا در مورد مقایسه کردن توضیح داده بودم. گاهی رییس خودش را با شما مقایسه می‌کند. تا زمانی که نتیجه‌ی این مقایسه بیانگر برتری او به شما باشد وضعیت نسبتا خوب است. اما اگر نتیجه‌ی مقایسه به نفع شما باشد اینجاست که باید منتظر ماجراهای جدید باشید.

ممکن است تحصیلات و تخصص، مهارت و تجربه، دیسیپلین و پرستیژ، خانه و خودرو شما حسادت رییس را برانیگزاند. این‌ها تمام سوژه‌های مقایسه‌ی کمی است که باعث می‌شود رییس با شما وارد رقابت شود. در حالی که معمولا هیچ رییسی اخلاق و رفتار خوب، نظم و انضباط عالی، آراستگی و متانت، صبوری و دقت شما را با خودش مقایسه نمی‌کند، چون خودشان را برتر از شما می‌دانند.

مقایسه کردن شما با هرکسی در سازمان کار ناپسندی است. شاید این آفت راهکار دقیقی برای مقابله نداشته باشد اما هرگاه رییسم قصد مقایسه (من با دیگری) را داشته به او گفتم: شرایط کاری و اداری من با ایشون تفاوت داره، لطفا مقایسه نکنید و به موضوع اصلی که مطرح کردم را رسیدگی بفرمایید. این کار باعث می‌شود شما فردی با اعتماد به نفس و قوی جلوه کنید. کسی که از حرف زدن پشت سر دیگران، خبر کشی و زیراب‌زنی بیزار است.

۳. انتقادهای بی‌مورد و توهین‌آمیز

گاهی شما هیچ کار اشتباهی نکرده‌اید که سزاوار برخورد توهین آمیز و انتقاد بیجای رییس شده باشید. ممکن است به فکر فرو بروید که کجای کارتان اشتباه بوده، در حالی که این یک ترفند غیر اخلاقی برای مهار شما است. مهار خلاقیت، توانمندی و آنچه که می‌تواند شما را نسبت به رییس برتر نشان دهد.

البته اگر شما کار اشتباهی انجام داده باشید هم در صورتی که رییس کار را به طور دقیق و شفاف برای شما توضیح نداده باشد، باز شما مقصر نیستید. رییس و مدیر پیش از هرچیز باید رهبر و معلم باشد. او موظف است سفارش کار را شفاف و دقیق به شما منتقل کند. همینطور باید ابزار لازم انجام کار و یا نحوه‌ی برون سپاری کار را بگوید. رییس باید درجه اهمیت کار، هدف از انجام آن و خروجی مد نظر را نیز برای شما تبیین کند. در غیر اینصورت هرگونه انتقادی متوجه خودش است.

۴. تحقیر و تمسخر شما

رییس کار سطح پایینی به شما می‌سپارد، هدف او چیزی جز تحقیر و تمسخر و تحمیل سلطه‌ی خودش نیست. در یکی از شرکت‌ها رییس به کارشناس ارشد خود گفت که فهرست کتاب‌های منتشر شده از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ را از انبار کتاب استخراج کند. وی ۲ هفته لابلای کتاب‌های پر خاک و پراکنده چرخید و لیست را آماده کرد. دوباره رییس گفت لیست کتاب‌های منتشر شده توسط دیگران را از ابتدا تا امروز استخراج کند و این رویه ۳ بار تکرار شد.

در حالی که آن کارشناس با توجه به وضعیت نابسامان کتاب‌ها و ارزشمندی آن‌ها پیشنهاد راه‌اندازی کتاب‌خانه تخصصی داده بود. اما رییس این پیشنهاد را نادیده گرفت چراکه هدف او چیز دیگری بود.

۵. عدم قدردانی از زحمات شما

آیا رییستان عملکرد خوب شما را به نام خود مصادره می‌کند و در مقابل عملکرد بد و ضعیف خود را به پای شما می‌نویسد؟ عدم قدردانی و ارزش قایل شدن برای تلاش شما هم یکی دیگر از نشانه‌های بی احترامی رییس به شماست. حقوقی که شما دریافت می‌کنید در برابر زمانی که وقف سازمان کرده‌اید و دوران جوانی که به پای آن ریخته‌اید چندان ارزش ندارد.

شما حق دارید دیده شوید و از عملکرد خوب شما تقدیر شود. نه که صرفا نسبت به اشتباه شما واکنش نشان بدهند و انتقاد کنند. ادامه یافتن این جریان باعث افزایش احساس بی ارزشی و از دست دادن اعتماد به نفس، نارضایتی شغلی و ترک کار می‌شود.



۶. سپردن کارهای خارج از حوزه کاری، دشوار و خطرناک به شما

شما ربات و برده‌ی سازمان و رییستان نیستید که هر روز یک کار جدید به شما واگذار کنند. شما با توجه به شرح وظایف و کارهای در دست اقدام اولویت‌هایی دارید که برای آن فکر کرده و برنامه‌ریزی دارید. سپردن کارهای روی زمین مانده که هیچکس آن را انجام نداده بی احترامی و توهین به شما است.

همینطور ممکن است شما به عنوان خبرنگار، کارگر خدماتی، نیروی آتش‌نشانی، پلیس یا حراست در جایی مشغول به کار باشید. رییس حق ندارد مسئولیت و ماموریتی خارج از شیوه‌نامه‌های ایمنی به شما واگذار کند. رییس پیش از هرچیز باید امنیت و سلامتی شما را در نظر بگیرد و از آن مطمئن شود.

در این پست در مورد امنیت و سلامت خبرنگاران توضیحات کاملی منتشر شده است.

برخی رییس‌ها از ارایه شرح وظایف و پیروی از آن ذیل قوانین اداری سرباز می‌زنند. هدف آن‌ها بهره‌کشی حداکثری از شما است. برای مقابله با چنین شرایطی پیش از جذب و استخدام یا انتقال به واحدی دیگر در سازمان، حتما از رییس مربوطه شرح وظایف را مطالبه کنید. احدی حق ندارد کار کارمندان دیگر را به شما واگذار کند.

۷. فضای پر ابهام و عدم پاسخگویی به سوالات شما

سردرگم نگه داشتن افراد در محیط کار یکی از ترفندهای مدیران کوتوله است. رییس ها و مدیران میانی کوتوله به دلیل عدم توانمندی و نداشتن مهارت و دانش کافی توانایی انتقال تمام و کمال سفارش کار از مافوق به کارشناسان خود را ندارند. آن‌ها با مفهوم اصطلاحات تخصصی آشنا نیستند و صرفا مانند طوطی آن را از دهان دیگران کپی کرده و نزد شما پیست می‌کنند.

برای نمونه رییسی بود که تفاوت داده و اطلاعات یا تفاوت بین Paint با Photoshop را نمی‌دانست. به دلیل همین عدم اشراف و آگاهی برخی کارمندان رند او را برای انجام کاری پیش پا افتاده (تبدیل عکس به وکتور) هفته‌ها سر کار می‌گذاشتند. چنین رییسی در صورتی که میلی به تغییر و یادگیری نداشته باشد برای سازمان و کارمندان خطرناک است.

پس اگر این رییس تمایلی به تغییر نداشته باشد از ترفند ناپسند احتکار آگاهی برای مدیریت حوزه کاری خود استفاده می‌کند. در چنین شرایطی شما و دیگر کارمندان همواره بلاتکلیف هستید. حتی ممکن است کاری را تمام کنید اما برعکس آنچیزی باشد که مدیران بالادست سفارش داده بودند.

رییس نباید بر شما تسلط اطلاعاتی داشته باشد و از این طریق شما را کنترل کند. این کار باعث می‌شود شما آزادی عمل و اطلاعات کافی برای انجام کار ندارید. سلطه‌ی اطلاعاتی رییس می‌تواند باعث ایجاد جو استرس‌زا و پر تنش‌، تردید و توهم، سوء تفاهم و سوء نیت در محیط کار شود.

۸. عدم ارجاع یا خواندن نامه‌های مربوط به شما

قهر کردن یکی از رفتارهای برخی از رییس‌ها در سازمان است. آن‌ها به گمان خودشان با ارجاع ندادن نامه‌های (کاری و پرسنلی) شما را تنبیه می‌کنند یا در انزوای سازمانی قرار می‌دهند. شما ممکن است نامه درخواست وام، ترفیع شخصی، استفاده از خدمات رفاهی و… را برای رییس خود ارسال کنید. اما او حتی نامه را در سامانه مکاتبات باز نمی کند.

۹. دخالت در امور شخصی شما

رییس حق ندارد ورای چارچوب‌های کاری و اداری در خصوص زندگی شخصی از شما سوالی بپرسد. برخی از رییس‌ها دچار بیماری روانی حسادت، مقایسه‌گری و قضاوت هستند و همواره خودشان و شما را در کفه‌های ترازو قرار می‌دهند. این‌ موارد ربطی به کار سازمانی و اداری ندارد.

حریم خصوصی شما باید محترم و محفوظ باشد، شرایط زندگی شما، میزان حقوق دریافتی و مالکیت یا استیجاری بودن خانه شما ربطی به رییس ندارد. برای نمونه رییسی که من را در فضای مجازی فالو می‌کرد متوجه شده بود که قرار است کارگاه رویه‌های جعلی را برگزار کنم. در حالی که کلیه‌ی فرایند این کار و حتی انتشار اطلاعیه مربوطه در ساعات غیر کاری بود. او به مافوق من گفته بود که توانایی مدیریت کارمندانت را نداری، همش توی فضای مجازی ول هستن و برای خودشون کارگاه برگزار می‌کنند.

نمونه دیگر: برای حمایت از کسب و کار یکی از دوستانم در پیج شخصی خودم آگهی فروش آپارتمانی (دوستم صاحب بنگاه املاک است) را منتشر کردم. چند روز بعد رییس جلوی دیگر همکاران با صدای بلند گفت این آقای میرزائی تو کار خرید و فروش خونه و ویلا هست و پولداره…!

۱۰. عدم حمایت از شما در برابر انتقادات دیگران

برخی از رییس‌ها از شما در مقابل دیگران حمایت نمی‌کنند. رییس در هر شرایطی باید با قدرت و اعتماد به نفس از شما در برابر انتقادات دیگران حمایت کند. این کار نشان‌دهنده اعتماد به کارمند و ارزش قائل شدن برای شما و جایگاه سازمانی‌تان است.

۱۱. مقابله با ارتقای شما در سازمان

رییس باید به کارمندی که شایستگی ارتقا دارد کمک کند تا رشد کند. این کار نشان‌دهنده قدردانی از زحمات‌تان و امید و انگیزه دادن به شما برای پیشرفت است. عدم ارتقای شما در عین شایستگی تبعات منفی بسیاری دارد. طبق قانون کار و قوانین برخی سازمان‌های دیگر، ارتقای پایه شخصی و پایه سازمانی کارمندان به عنوان نوعی عامل انگیزشی و امیدوار کننده در کار شناخته می‌شود.

گاهی برخی رییس‌ها شما را از حقوق قانونی که برای ارتقای سازمانی دارید محروم می‌کنند و باعث درجا زدن، عقب ماندن و کاهش حقوق شما می‌شوند.

۱۲. انتقال و اخراج کارمند بدون دلیل موجه

رییس نباید کارمند خود را بدون دلیل موجه اداری به واحد دیگر منتقل یا از سازمان اخراج کند. اخراج کارمند بدون دلیل موجه، می‌تواند باعث آسیب‌های روحی و مالی به وی و خانواده‌اش شود. شما در چنین شرایطی از مسیر رشد در سازمان خود خارج می‌شوید و سرمایه‌گذاری و هدف گذاری شما دود شده و به هوا می‌رود.

در جایی رییسی باعث انتقال و خروج چند نیروی کار متخصص از سازمان شد. بدون شک چنین فردی شایستگی مدیریت واحد و رهبری نیروی انسانی را ندارد. در سازمان‌های سالم و هوشیار چنین رییس ناکارآمد و بی کفایتی را بر می‌دارند.

برخی از رییس‌ها با ذهنیتی که دارند تصور می‌کنند شما تهدیدی برای موقعیت آن‌ها هستید. بنابراین شما را به روش‌های مختلف بازی می‌دهند و به عبارتی هر دفعه دنبال نخود سیاه می‌فرستند. آن‌ها وقتی می‌بینند شما در موقعیت شغلی خود در حال رشد و پیشرفت هستید و اسم‌تان در جلسات مطرح می‌شود بدون در نظر گرفتن مصلحت سازمان، شما را به راحتی از میز و صندلی خود دور می‌‎کنند.

۱۳. ایجاد جو سمی در محیط کار

رییس باید محیط کار را برای کارمندان خود مناسب و امن کند. برخی روسا که مصداق مدیران کوتوله هستند به منظور مدیریت بهتر امور، فضای خاله‌زنکی و مسموم را ایجاد می‌کنند. در چنین فضایی تمرکز کارمندان از کار برداشته شده و بیشتر به زیرآب زدن، خبرکشی و پشت دیگری حرف زدن معطوف می‌شود.

نمونه: رییسی عادت داشت در حاشیه مذاکرات کاری استراتژی شخصی خود به منظور تفرقه افکنی و ذهنیت منفی سازی در کارمندان را پیاده کند. هر بار که از محور اصلی مذاکره خارج می‌شد و از همکارم جلوی من بد می‌گفت از او می‌خواستم تا به این صحبت ادامه ندهد. به او می‌گفتم تمایل ندارم در مورد عملکرد دیگران چیزی بشنوم و همینطور اگر جایی باشم که از عملکرد شما بگویند از ایشان می‌خواهم تا پشت سر شما چیزی نگویند.

۱۴. عدم رعایت حقوق شما

یعنی رییس ذره‌ای ارزش برای توانمندی کاری و تخصص شما قائل نیست. نسبت به ترفیعات شما بی اعتنا است و حتی حاضر نیست قوانین اداری و استخدامی که حق شما است را اجرا کند. هر زمان برای گرفتن مرخصی مجبور بودید بگویید فرزندتان مریض است یا فلان کار مهم را دارید بدانید که رفتار رییستان با شما غیر محترمانه است که اینطور مجبور شدید التماس کنید.

امنیت و سلامت شغلی، فضای کار مناسب، استفاده از مرخصی (استحقاقی و استعلاجی و تحصیلی و…)، بهداشت و ایمنی محیط کار، آموزش و توسعه فردی، اضافه کاری و ماموریت از جمله حقوقی است که شما در سازمان خود دارید.

۱۵. عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایا

رییس عمدا نامه حقوق، نامه اضافه کاری و کارکرد شما را چند روز دیرتر امضا می‌کند. رییس امضای نامه افزایش حقوق سالانه‌ی شما را پشت گوش می‌اندازد. رییس به دلیل سوء نیت و سوء تفاهمی که دارد ۱۰ ساعت از مرخصی شما کم می‌کند. این‌ها نشانه‌هایی شفاف از بی احترامی به شما است. او که در جریان تورم و گرانی در کشور است تلاش می‌کند شما را تحت فشار قرار بدهد.

۱۶. تبعیض بین شما با دیگران

رییس نباید بین کارمندان خود تبعیض قائل شود. ماموریت‌های پی در پی و اختصاص امتیازهای رفاهی برای نورچشمی ها از جمله تبعیض ها در سازمان است. تبعیض بین عملکرد زن و مرد، یا فردی که مدرک تحصیلی پایین تری نسبت به بقیه دارد.

برخی رییس‌ها تلاش می‌کنند تا کارمندان از نامه‌های خدمات رفاهی و مزایا با خبر نشوند. آن‌ها این امتیاز را برای نورچمشی‌های خود محفوظ نگه می‌دارند. در حالی که شما با جدیت کار می‌کنید و بین تعطیلی هم سر کار می‌آیید همکار نورچشمی شما در سواحل خزر و خلیج فارس است.

۱۷. عدم رعایت قوانین و مقررات کار

بارها پیش آمده در حین انجام کار مهمی، در حالی که تمام تمرکز من روی آن کار بوده و ساختار ذهنی خودم را برای انجام آن آماده کرده بودم، رییس آمده و گفته شما از فردا میری فلان بخش و فلان فرد میاد جای شما!!!

حرفی که هیچ مبنای اداری نداشت و کاملا غیر حرفه‌ای بود. هرچند من متوجه ترفند او برای تحقیر و توهین بودم، اما این حرف‌ها باعث تشویش فکری و ناراحتی می‌شد.

۱۸. رفتار خشونت‌آمیز با شما

خشونت الزاما برخورد و کتک‌کاری نیست. گاهی توهین و تحقیر زبانی تاثیری به مراتب بیشتر از یک سیلی بر شما دارد. جالبه که بدانید برخی خانم‌های رییس به دلیل گرایش‌های عجیبی که دارند، خشونت علیه مردان را سر لوحه‌ی کار خود قرار داده‌اند!

فردی جایی کار می‌کرد که برخلاف عملکرد مثبت و بازدهی عالی اجبارا به بخش دیگری منتقل شد. تا ۲ ماه خط تلفن و تا سه ماه عنوان کاربری در سامانه مکاتبات داخلی نداشت. حتی به وی وعده‌ی جایگاه بالاتری در ساختار داده بودند که وقتی به آن بخش منتقل شد وی را تنزل مقام دادند.

هرچند وی در تمامی مراحل متوجه رفتار توهین آمیز و تلاش برخی برای پیاده سازی طرح انزوای سازمانی بود؛ اما تحمل چنین شرایطی که خشونت نرم سازمانی برای هرکسی راحت نیست.

۱۹. سوء استفاده از شما

ممکن است رییس با توجه به آنالیزی که از شخصیت شما دارد، در مواقعی شما را در رودربایستی قرار دهد. در حالی که مابه‌ازای آن امتیازی به شما نمی‌دهد. رییس شخصیت حقیقی و حقوقی شما را خدشه دار می‌کند. این کار هم تحقیر آمیز است هم اعتماد به نفس شما را خرد می‌کند.

بهره‌کشی خارج از چارچوب اداری و روابط کاری باعث تحقیر شما در میان دیگران می‌شود.

۲۰. تهدید و ارعاب شما

اگر این کار را انجام ندهی از اضافه حقوقت کم می‌کنم. اگر یک بار دیگر دیر بیایی اخراجت می‌کنم. بالاخره آخر ماه و موقع اضافه‌کاری می‌شود! رییس نباید شما را تهدید کند. تهدید و ارعاب نشانه‌ی ضعف وی و احتمالا باعث بروز نگرانی، ترس و اضطراب در شما می‌شود. این امر ناپسند تمرکز شما را از بین می‌برد و سازمان دچار آسیب می‌شود.

این مسئله روی دیگری هم دارد، کارمندی که دیگر صبرش تمام شده و روزی به سیم آخر می‌زند و تمام بی احترامی و تحقیرها را یکجا سر رییس خود فریاد می‌زند.

۲۱. فریب شما با وعده‌های پوچ

رییسی که نیاز‌ها، نگرانی‌ها و چالش‌های شما را به خوبی می‌داند و هر بار شما را با وعده‌ای پوچ دور می‌زند احترامی برای شما قایل نیست. رییس با فریب‌کاری و دروغ شما را با خودش همراه می‌کند تا صرفا کارها پیش برود و به اهداف مد نظر برسد.

چنین رفتاری باعث ترویج بی اعتمادی در محیط کار شده و کسی به چنین رییسی اعتماد نمی‌کند. خواسته‌های شما همینطور روی زمین می‌ماند و نگرانی‌های شما هر روز بیشتر می‌شود.

پایان پیام

احسان میرزائی

سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲

مشاهده بیشتر

احسان میرزائی

احسان میرزایی - کنش‌گر مستقل محیط زیست - حامی حقوق کودکان - داوطلب امداد در سیل و زلزله - کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه - کارشناس ارشد روابط‌عمومی - موسس مدرسه طبیعت طهران - مشاور فرهنگی محیط‌ زیستی - ایده‌پرداز کمپین‌های فرهنگی-محیط‌زیستی: کمپین سبزی نوروز، کمپین ایران پاک و... - اولین مروج تخصصی سبک زندگی سبز به زبان فارسی - #احسان_میرزائی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا