اخباراخبار جنگل‌ها و مراتع

شب بلوط با رونمایی از عروسک بلوطک برگزار شد.

مجله گیچ gich.ir احسان میرزائی: شب بلوط عنوان هفتصد و سی و سومین شب از شب‌های بخارا بود. این به همت مجله بخارا و با همکاری سمن‌های محیط‌زیستی و با حضور سخنرانان و علاقه‌مندان یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد.

سخنرانان شب بلوط

شروع شب بلوط با صحبت‌های علی دهباشی بود. سپس مصطفی خوشنویس به عنوان سخنران اول به توضیح و تشریح درختان کهنسال بلوط در کشور پرداخت.

حمید رضا عباسی، محی الدین محمدخانی، امانج قربانی، علی طهماسبی، محمد درویش و رئوف آذری سخنرانان بعدی شب بلوط بودند.

‌رونمایی از عروسک بانو بَلیطی یا بلوطی

عروسک بانو بلیطی یا بلوطی یا بلوطک در شب بلوط توسط علی طهماسبی رونمایی شد.

طهماسبی ضمن تاکید بر فعالیت‌های آموزشی گفت: کودکان ما در مناطق زاگرسی از تئاتر و سینما و هنرهای نمایشی دور و محروم هستند. اما با گرفتن این عروسک متوجه می‌شوند که باید از پهنه‌های رویشی بلوط حفاظت کنند.

طهماسبی در شب بلوط ادامه داد: ما در راستای کنشگری و فعالیت آموزشی خودمان این عروسک را خلق کردیم و حالا خواهش می‌کنم شما برای این عروسک قصه بنویسید. داستان تعریف کنید، انیمیشن بسازید و شعر بگویید.

مشاهده بیشتر

احسان میرزائی

احسان میرزایی - کنش‌گر مستقل محیط زیست - حامی حقوق کودکان - داوطلب امداد در سیل و زلزله - کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه - کارشناس ارشد روابط‌عمومی - موسس مدرسه طبیعت طهران - مشاور فرهنگی محیط‌ زیستی - ایده‌پرداز کمپین‌های فرهنگی-محیط‌زیستی: کمپین سبزی نوروز، کمپین ایران پاک و... - اولین مروج تخصصی سبک زندگی سبز به زبان فارسی - #احسان_میرزائی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا