همکاری با مجله گیچ

مجله گیچ gich.ir: همکاری با مجله گیچ به منظور انتشار انواع آثار تولیدی در قالب‌های مختلف امکان پذیر است.

توجه داشته باشید که متقاضیان باید مالک اثر خود باشند و متن، عکس و ویدئوهای عرضه شده حتما باید دست اول باشد.

قالب‌های قابل انتشار در مجله گیچ

  1. یادداشت روزانه یا دل‌ نوشته‌ صاحب نظران و کارشناسان حوزه‌های مرتبط…
  2. مقاله‌ علمی پژوهشگران، محققین و دانشجویان… (با رعایت شرایط عمومی انتشار مقاله)
  3. پیش خبر، اطلاعیه برگزاری، خبر و گزارش‌ رویدادهای مرتبط…
  4. گزارش تصویری (آلبوم عکس) از سوژه‌های مرتبط…
  5. متون ترجمه شده متناسب با موضوعات مجله…
  6. رپرتاژ آگهی، آگهی تبلیغاتی به شکل‌های مختلف… (برای کسب و کار مرتبط)

موضوعات مرتبط با مجله گیچ

موضوعات و سوژه‌های فرهنگی، هنری، محیط‌‌زیستی، اجتماعی، گردشگری، کسب و کارهای سبز و…

شرایط آثار ارسالی به مجله

  1. مالکیت معنوی متقاضی و دست اول بودن اثر؛ در صورتی که خلاف آن ثابت شود، مسئولیت تخلف صورت گرفته با فرد متقاضی است.
  2. رعایت اصول نگارش در کلیه آثار نوشتاری…
  3. درج منبع یا منابع استفاده شده…
  4. تهیه عکس، پوستر، ویراستاری و… با متقاضی است.

آموزش نوشتن خبر و اطلاعیه

برای تهیه خبر یا اطلاعیه برگزاری رویداد خود، فقط کافی است به “عناصر خبری” که در ادامه آمده است پاسخ دهید.

۱. که یا چه کسی؟ ۲. کجا یا مکان رویداد؟ ۳. کی یا چه زمانی؟ ۴. چرا یا به چه مناسبتی این رویداد برگزار شده یا می‌شود؟ ۵. چطور این رویداد برگزار شده یا می‌شود (نشست، سمینار، وبینار و…)؟

۱. عنصر که یا چه کسی؟

  • چه کسی (حقیقی یا حقوقی) این رویداد را برگزار کرده یا قصد دارد برگزار کند؟
  • میهمانان و سخنرانان رویداد چه کسان بوده یا هستند؟
  • چه کسی (حقیقی یا حقوقی) همکاران، حامیان برگزاری رویداد هستند؟

نمونه برای نوشتن عنصر چه کسی در اطلاعیه یک رویداد:

“…نشست نقد و بررسی نمایش خیابانی یک روز عادی در زمین یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد. این نشست به همت مجله گیچ، گروه هنری-محیط زیستی یک بال و با همکاری جمعیت داوطلبان سبز و ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد تهران برگزار می‌شود…”

برای دیدن متن کامل اطلاعیه بالا کلیک کنید.

توجه: مسئولیت درج دقیق و درست نام و نام خانوادگی افراد، عناوین علمی یا شغلی، نام موسسه یا دانشگاه و… با شما است.

۲. عنصر کجا یا مکان رویداد؟

اگر برگزاری رویدادها را به دو حالت حضوری و مجازی تقسیم کنیم، برای هر دو حالت باید آدرس ‌لازم را بنویسید.

رویدادهای حضوری در سالن‌های همایش و… برگزار می‌شود و لینک ثبت نام و آدرس محل برگزاری الزامی است.

رویدادهای مجازی در میزبان برگزاری وبینار مانند اسکای روم، زوم، ادُب اکانت و… برگزار می‌شود و لینک ثبت نام یا حضور در وبینار الزامی است.

۳. عنصر کی یا چه زمانی (روز، تاریخ و ساعت)؟

درج روز، تاریخ و ساعت رویداد الزامی است. برای انتخاب بهترین روز از تقویم کمک بگیرید.

به جنس برنامه توجه کنید و از بروز تداخل ناخواسته و سوء تفاهم (برگزاری رویداد شاد در محرم) جلوگیری کنید.

۴. عنصر چرا؟

چرا یا به چه مناسبتی این رویداد برگزار شده یا می‌شود؟ تبیین اهمیت برگزاری رویداد برای مخاطبین.

۵. عنصر چگونه یا چطور؟

این رویداد چگونه برگزار شده یا می‌شود. آیا مخاطبین باید ابتدا ثبت نام انجام دهند. ثبت نام حضوری، تلفنی یا با پر کردن یک فرم اینترنتی است؟

این رویداد چطور برگزار می‌شود، نشست، سمینار، وبینار و…؟

الزامات انتشار عکس

  1. کیفیت عکس باید ۷۰۰ در ۶۰۰ پیکسل باشد و به صورت فایل ارسال شود.
  2. روی عکس هیچ نام و نشانی نباید باشد.
  3. مالکیت معنوی عکس باید متعلق به شما باشد.
  4. نام کامل عکاس اعلام شود.
  5. زمان و مکان عکاسی قید شود.
  6. پوستر رویدادها مرتب و منسجم، خوانا و با کیفیت، با کادر بدنی و ابعاد درست باشد.

آنچه باید به مجله گیچ ارسال کنید:

آثار نوشتاری (خبر، گزارش و…) خود را در قالب فایل ورد ارسال کنید.

مجله گیچ در تلگرام و واتزآپ:

۰۹۰۳۶۱۵۶۸۵۶

دکمه بازگشت به بالا