اخباراخبار ایران و جهان

تظاهرات روز زمین در لندن

در روز زمین هزاران هوادار محیط زیست در لندن به خیابان آمدند. آن‌ها در ادامه تظاهرات به نشانه‌ی اعتراض در سکوت روی زمین دراز کشیدند. معترضین به «انفعال» دولت بریتانیا در برابر تغییرات آب و هوایی و در دفاع از محیط زیست تظاهرات کرده بودند.

مجله گیچ را در فضای مجازی دنبال کنید:

به گزارش مجله گیچ gich.ir: شورش علیه انقراض جنبشی محیط‌زیستی و جهانی است. هدف این جنبش نافرمانی مدنی بدون ابراز خشونت برای مجبور کردن دولت‌ها به مقابله با تغییر اقلیم، از بین رفتن تنوع زیستی و مخاطرات اجتماعی و فروپاشی بوم‌شناختی است.

حامیان این جنش طی سال‌های گذشته فعالیت‌های مختلفی انجام داده‌اند. آن‌ها در روز زمین ۲۰۲۳ نیز خبر ساز شده‌اند.

به نقل از یورونیوز: راهپیمایی لندن در روز زمین و به دعوت گروه «شورش علیه انقراض» برگزار شد. این جنبش فعالیتی در دفاع از محیط زیست است. ده‌ها سازمان و گروه دیگر نیز از فراخوان «شورش علیه انقراض» حمایت کرده بودند.

شرکت‌کنندگان در پایان تظاهرات، در سکوت، بر روی زمین دراز کشیدند. این تظاهرات روز شنبه و همزمان با «روز زمین» برگزار شد. حالا قرار است اعتراض‌ها به عملکرد دولت بریتانیا در زمینه حفاظت از محیط زیست روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز ادامه پیدا کند.

طبیعت و تنوع زیستی بر روی زمین

موضوع اصلی راهپیمایی روز شنبه طبیعت و تنوع زیستی بر روی کره زمین بود. در همین راستا بسیاری از کودکانی که به همراه والدین خود در این تظاهرات شرکت کرده بودند از لباس‌ها یا ماسک‌هایی به شکل حیوانات استفاده کرده بودند.

برگزارکنندگان تظاهرات روز یکشنبه در لندن تاکید کرده‌اند که به دنبال ایجاد اخلال در برگزاری مسابقه ماراتن این شهر که در همان روز برگزار می‌شود نیستند.

پایان پیام

مشاهده بیشتر

احسان میرزائی

احسان میرزایی - کنش‌گر مستقل محیط زیست - حامی حقوق کودکان - داوطلب امداد در سیل و زلزله - کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه - کارشناس ارشد روابط‌عمومی - موسس مدرسه طبیعت طهران - مشاور فرهنگی محیط‌ زیستی - ایده‌پرداز کمپین‌های فرهنگی-محیط‌زیستی: کمپین سبزی نوروز، کمپین ایران پاک و... - اولین مروج تخصصی سبک زندگی سبز به زبان فارسی - #احسان_میرزائی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا