اخباراخبار فرهنگی و هنری

صورت مرد 35 هزار ساله‌ی آفریقایی بازسازی شد

صورت مردی مصری را که حدود ۳۵ هزار سال پیش زندگی می‌کرده، بازسازی شد. چهره‌ی او با مردم امروزی تفاوتی ندارد. کارشناسان برزیلی با استفاده از تصویربرداری دیجیتالی توانستند چهره‌ی این مرد که اسکلت وی در مصر است را بازسازی کنند.

مجله گیچ gich.ir احسان میرزائی: اسکلت مرد ۳۵ هزار ساله در یکی از سایت‌های باستان‌شناسی در مصر پیدا شده بود. مواسیر الیاس سانتوس (باستان‌شناس برزیلی) به همراه سیسرو مورائس (متخصص طراحی سه‌بعدی) با استفاده از این اسکلت تصویر دیجیتالی او را بازسازی کردند.

محل کشف اسکلت مرد ۳۵ هزار ساله

اسکلت این مرد که در زمان مرگ ۱۷ تا ۲۹ سال داشته در سال ۱۹۸۰ میلادی در دره نیل کشف شد. باستان شناسان سن اسکلت را حدود ۳۵ هزار سال تخمین زده‌اند. تحقیقات بیشتر روی این اسکلت نشان داد که احتمالا متعلق به یک مرد آفریقایی است.

مجله گیچ را در فضای مجازی دنبال کنید:

فرایند بازسازی صورت

برای بازسازی دیجیتالی چهره این مرد، از فناوری فتوگرامتری استفاده شد. در این فرآیند از عکس‌ها اطلاعات سه‌بعدی استخراج می‌شود. 

بقایای اسکلت مرد آفریقایی در «موزه ملی تمدن مصر» در قاهره نگهداری می‌شود. کارشناسان این تیم، پس از مشاهده‌ی آن ابتدا ویدئوهایی از جمجمه تهیه و سپس آن‌ها را تبدیل به عکس کردند. عکس‌ها برای تشریح فتوگرامتری استفاده شدند.

«اگر مرد آن دوران می‌توانست امروز در خیابان راه برود، مردم هیچ تفاوتی میان او و دیگران نمی‌دیدند».

شباهت صورت بازسازی شده با چهره مردم امروزی

با توجه به اینکه این اسکلت بیش از ۳۰ هزار سال عمر دارد، باستان‌شناسان امیدوارند از این مسیر، به درک بهتری از تکامل انسان برسند. فک انسان در آن زمان قوی‌تر از انسان امروزی بوده است. اما چهره انسان‌های امروزی با انسان‌های ۳۰ هزار سال پیش تفاوتی ندارد به گفتۀ مورائس «اگر مرد آن دوران می‌توانست امروز در خیابان راه برود، مردم هیچ تفاوتی میان او و دیگران نمی‌دیدند».

پایان پیام

منبع
یورونیوز
مشاهده بیشتر

احسان میرزائی

احسان میرزایی - کنش‌گر مستقل محیط زیست - حامی حقوق کودکان - داوطلب امداد در سیل و زلزله - کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه - کارشناس ارشد روابط‌عمومی - موسس مدرسه طبیعت طهران - مشاور فرهنگی محیط‌ زیستی - ایده‌پرداز کمپین‌های فرهنگی-محیط‌زیستی: کمپین سبزی نوروز، کمپین ایران پاک و... - اولین مروج تخصصی سبک زندگی سبز به زبان فارسی - #احسان_میرزائی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا