اخباراخبار حیات وحش

اختصاص بودجه برای احداث گذرگاه‌ حیات وحش در امریکا

احداث گذرگاه‌ حیات وحش در امریکا. سالانه ۳۵۰ میلیون مهره‌دار و ۲۰۰ نفر از شهروندان به دلیل تصادفات جاده‌ای (عبور حیوانات از جاده) کشته می‌شوند. وزارت حمل و نقل ایالات متحده برای جلوگیری از تلفات جاده‌ای حیات وحش و بهبود زیستگاه‌ها بودجه‌ی ۳۵۰ میلیون دلاری اختصاص می‌دهد.

آنجلا سایمونز | AP | 05/04/2023

مجله گیچ  gich.ir به نقل از یورونیوز: مطالعات نشان می‌دهد که سالانه بیش از ۳۵۰ میلیون حیوان مهره‌دار هنگام عبور از جاده در ایالات متحده کشته می‌شوند. همینطور به گفته مقامات فدرال، سالانه حدود ۲۰۰ نفر به دلیل برخورد وسایل نقلیه با حیوانات وحشی در ایالات متحده کشته می‌شوند.

اکنون، گروه‌های بومی و همچنین دولت‌های ایالتی و محلی برای تغییر شرایط تامین مالی خواهند شد.

بزرگ‌ترین سرمایه گذاری برای بهبود تردد حیات وحش در جاده‌های امریکا

این بزرگترین سرمایه گذاری در جاده ها و پل ها در یک نسل است. همچنین تا امروز این بیشترین مبلغی اختصاص داده شده برای رسیدگی به برخورد وسایل نقلیه و حیات وحش است.

بودجه زیرساختی فدرال برای این موارد هزینه خواه شد:

۱. ردیابی حیوانات

۲. ساخت راهروهای حیات وحش در امتداد جاده ها

۳. اضافه کردن علائم هشدار دهنده برای رانندگان

مقامات فدرال می گویند اکنون با این بودجه فرصت اجرای طرح‌های روی زمین‌ مانده فراهم می‌شود.

بزرگ‌ترین گذرگاه حیات وحش جهان در کالیفرنیا

سال گذشته بزرگ‌ترین گذرگاه حیات وحش جهان بر روی بزرگراه اصلی کالیفرنیای جنوبی احداث شد. گذرگاهی برای شیرهای کوهی و سایر حیوانات که در زیست‌گاه‌های محصور باقی مانده بودند.

نیومکزیکو نیز در بهار امسال ۱۰۰ میلیون دلار را برای پروژه های حفاظتی کنار گذاشت. این شامل ساخت اولین روگذر بزرگراه حیات وحش در ایالت برای گربه ها، خرس سیاه، گوسفند وحشی و سایر موجودات است.

تعیین مکان احداث گذرگاه حیات وحش بر روی جاده‌ها

برای تعیین بهترین مکان برای گذرگاه ها، برخی از ایالت‌ها حیات وحش را ردیابی می کنند .در نیومکزیکو، سالانه حدود ۹۰۰ تصادف با حیات وحش گزارش می‌شود.

مدیران حیات وحش در جامعه قبیله‌ای سانتا آنا پوئبلو داده‌های تردد حیوانات را جمع می‌کنند. آنها تلفات را در امتداد بزرگراه‌های شلوغی که از زیستگاه‌ها عبور می‌کند را ثبت کرده اند.

آن‌ها به کمک قلاده‌های ردیاب مسیر‌های پر تردد را شناسایی کرده‌اند. این قلاده‌ها به گردن شیرهای کوهی، خرس، گوزن و سایر گونه‌ها طی دهه‌ی گذشته وصل شده است. اکنون بیش از یک چهارم میلیون نقطه مکان GPS را جمع آوری کرده‌اند. این داده‌ها به ایجاد نقشه‌های پر تردد حیوانات از جاده‌ها کمک کرده.

افزایش تعداد گذرگاه‌ها باعث تنوع بیشتر زیستگاهی و اقلیمی، افزایش امنیت و اتصال پناهگاه‌ها می‌شود.

مجله گیچ را در فضای مجازی دنبال کنید:

ملانی استنزبری، نماینده دموکرات نیومکزیکو، نماینده کنگره آمریکا:

«آنچه که امروز می‌بینیم حرکت حیات وحش به مناطق جدید است. بنابراین پروژه‌هایی مانند این به حیات وحش کمک می‌کنند تا دوباره به زیستگاه‌های تاریخی خود دسترسی داشته باشند. این در شرایطی است که با تغییرات اقلیمی مواجه هستند برای حیوانات خوب است.»

پایان پیام

منبع
یورونیوز
مشاهده بیشتر

احسان میرزائی

احسان میرزایی - کنش‌گر مستقل محیط زیست - حامی حقوق کودکان - داوطلب امداد در سیل و زلزله - کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه - کارشناس ارشد روابط‌عمومی - موسس مدرسه طبیعت طهران - مشاور فرهنگی محیط‌ زیستی - ایده‌پرداز کمپین‌های فرهنگی-محیط‌زیستی: کمپین سبزی نوروز، کمپین ایران پاک و... - اولین مروج تخصصی سبک زندگی سبز به زبان فارسی - #احسان_میرزائی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا