اخباراخبار حیات وحش
موضوعات داغ

بازداشت گروهی شناگر به اتهام دلفین آزاری در هاوایی

گروهی از شناگران به دلیل آزار دلفین‌ها در سواحل هاوایی متهم شده‌اند. تخلف این گروه ۳۳ نفره یکشنبه گذشته در سواحل خلیج هانالولو توسط پهپاد ثبت شده است. نقض قوانین مربوطه می‌تواند منجر به جریمه ۱۱ هزار دلاری و حتی یک سال زندان شود.

مجله گیچ gich.ir به نقل از بی‌بی‌سی: گروهی از شناگران توسط افسران حفاظت منابع هاوایی بازداشت شده‌اند. این گروه در حال شنا و تفریح دیده شدند. اتهام آن‌ها تعقیب و آزار گروهی از دلفین‌ها است.

شنا با دلفین، جاذبه گردشگری!

«شنا با دلفین‌ها» یکی از جذابیت‌های معروف گردشگری در هاوایی است. اما قوانین فدرال آمریکا شناگران را از نزدیک شدن زیاد به دلفین‌ها منع کرده است. طبق گزارش دریافتی گروهی از شناگران گردشگر در سواحل جزیره «بیگ» هاوایی حومه هانالولو – به طرز «تهاجمی» به سمت یک گروه دلفین شنا کرده‌اند.

پهپاد‌ برای حفاظت و پایش حیات وحش

مدت‌ها است که حافظان محیط‌زیست از هوش مصنوعی برای حفاظت از تنوع زیستی استفاده می‌کنند. در سواحل هاوایی نیز به استناد تصاویر تهیه شده توسط پهپاد توانسته‌اند تخلف صورت گرفته را ثبت کنند.

طبق تصاویر ویدئویی شناگران از فاصله قانونی ۴۵ متری با دلفین‌ها تجاوز می‌کنند. مقام‌های هاوایی گفته‌اند در حال تحقیق در این باره و تهیه شکواییه هستند.

جریمه دلفین آزاری در هاوایی

طبق قانون پستانداران دریایی در ایالات متحده، تغذیه یا آزار و اذیت پستانداران دریایی در طبیعت غیرقانونی است. زیرا انجام این کار می تواند باعث تغییر رفتارهای طبیعی حیوانات شود. علاوه بر آن می تواند باعث آلودگی بدن آن‌ها شود و منجر به پرخاشگری حیوانات شود.

به گفته NOAA، نقض این قانون می تواند منجر به جریمه‌های مدنی تا ۱۱۰۰۰ دلار، تا یک سال زندان و جریمه شود.

اقدامات این گروه تنها چند هفته پس از آن صورت گرفت که مرد دیگری در هاوایی که خود را ” دلفین دیو ” می نامد به آزار و اذیت نهنگ‌های گوژپشت و دلفین‌ها در جزیره بزرگ متهم شد. آن مرد، که نام اصلی او دیوید جیمز است از خود در حال غواصی در نزدیکی نهنگ کوهان‌دار در پارک تاریخی خلیج کیالاککوآ و نزدیک شدن به باله حیوان فیلم گرفته بود.

او بعداً به دلیل نقض قوانین اداری هاوایی که از گونه‌های نهنگ در معرض خطر انقراض محافظت می‌کند و از آزار و اذیت حیات وحش در پارک‌های ایالتی جلوگیری می‌کند، مورد اتهام قرار گرفت.

پایان خبر

مشاهده بیشتر

احسان میرزائی

احسان میرزایی - کنش‌گر مستقل محیط زیست - حامی حقوق کودکان - داوطلب امداد در سیل و زلزله - کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه - کارشناس ارشد روابط‌عمومی - موسس مدرسه طبیعت طهران - مشاور فرهنگی محیط‌ زیستی - ایده‌پرداز کمپین‌های فرهنگی-محیط‌زیستی: کمپین سبزی نوروز، کمپین ایران پاک و... - اولین مروج تخصصی سبک زندگی سبز به زبان فارسی - #احسان_میرزائی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا