اخبارسبک زندگی سبز
موضوعات داغ

کرونا در کمین نوروز ۱۴۰۲

مجله گیچ gich.ir: انگار همین دیروز بود که سازمان بهداشت جهانی (۱۰ بهمن ۱۳۹۸) در پی همه‌‌گیری کرونا ویروس وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد. آن زمان هیچ اطلاعاتی در مورد این ویروس و بیماری کووید ۱۹ نداشتیم.

نه در مورد شیوه‌نامه‌های فردی و نه عمومی چیزی نمی‌دانستیم. دولت‌ها و مردم دچار سردرگمی بودند و به مرور آمار جان‌باختگان در جهان بیشتر می‌شد. در طرف دیگر اخبار جعلی به سرعت منتشر می‌شد و برخی افراد قربانی آن می‌شدند.

اما پس از کشف واکسن کرونا امید‌ها برای مقابله‌ی جدی‌تر با این ویروس بیشتر شد. حالا در آستانه‌ی نوروز ۱۴۰۲ معاون وزیر بهداشت بر لزوم تزریق دز یادآور واکسن تاکید دارد.

چطور با کرونا به استقبال نوروز بریم؟

عمده‌ی بیماران کرونایی واکسن نزده‌اند

این‌روز‌ها شاهد هستیم که آمار روزانه‌ی فوتی‌های کرونا حول رقم ۱۰ نفر می‌چرخد. حسین فرشیدی در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: عمده بیماران بستری مبتلا به کرونا افرادی هستند که واکسن تزریق نکرده‌اند.

کرونا همچنان بر سر سفره‌ی نوروز در ۱۴۰۲

فرشیدی در ادامه از پیش‌بینی‌های روند بیماری در تعطیلات نوروز، می‌گوید: موارد کرونا با شیبی ملایم در حال افزایش است. البته در حال حاضر میزان بستری‌هایمان آنقدر نیست که حالت اضطرار اعلام کنیم. اما توصیه می‌کنیم که مردم میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر کنند.

بنابراین با توجه به افزایش دید و بازدید‌ها در نوروز احتمال افزایش مجدد موارد کرونا در کشور وجود داد. البته در صورتی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت نشود.

اصول ضدعفونی کردن و مقابله با کرونا

ماسک همچنان عامل مقابله با کرونا

هرچند ساز و کار مرخصی‌های استعلاجی کرونا، دور‌کاری و مرخصی ارفاقی برچیده شده. اما معاون بهداشت وزارت بر لزوم استفاده از ماسک در فضاهای سربسته تاکید دارد و می‌گوید: در عین حال افرادی که علامت‌دار هستند، دو تا سه روز در منزل استراحت کنند که طی این مدت معمولا علائم رفع می‌شود. اگر ظرف دو تا سه روز بهتر نشد، به پزشک مراجعه کنند.

کرونا ویروس و زندگی سالم

دز یادآور واکسن کرونا را بزنید!

معاون بهداشت وزارت بهداشت همچنین گفت: در عین حال کسانی که هنوز دز یادآور واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند، حتما واکسن تزریق کنند. واکسن در تمام مراکز بهداشتی موجود است.

فرشیدی با بیان اینکه عمده بیماران بستری مبتلا به کرونا افرادی هستند که واکسن تزریق نکرده‌اند، گفت: حدود ۱۵ درصد کل جمعیت کشور واکسن تزریق نکرده یا واکسیناسیون‌شان تکمیل نشده و دزهای یادآور را تکمیل نکردند.

وی تاکید کرد: بنابراین مردم اگر دز یادآور واکسن کرونا را تزریق نکردند، حتما دز یادآور را تزریق کنند. در عین حال نمی‌توان درباره بروز جدید پیش‌بینی دقیق کرد و ممکن است رخ دهد، اما فعلا واریانت‌ جدیدی مطرح نشده است.

انتهای پیام

مشاهده بیشتر

احسان میرزائی

احسان میرزایی - کنش‌گر مستقل محیط زیست - حامی حقوق کودکان - داوطلب امداد در سیل و زلزله - کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه - کارشناس ارشد روابط‌عمومی - موسس مدرسه طبیعت طهران - مشاور فرهنگی محیط‌ زیستی - ایده‌پرداز کمپین‌های فرهنگی-محیط‌زیستی: کمپین سبزی نوروز، کمپین ایران پاک و... - اولین مروج تخصصی سبک زندگی سبز به زبان فارسی - #احسان_میرزائی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا