اخباراخبار حیات وحش

عرضه گوشت خرس توسط دستگاه فروش در ژاپن

گوشت خرس سیاه آسیایی، به منوی دستگاه فروش خودکار ژاپنی ها اضافه شد. ۱۷ دلار برای ۲۵۰ گرم گوشت خرس. منوی این دستگاه فروش خودکار شامل گوشت نهنگ، حلزون، حشرات خوراکی و حالا گوشت خرس است. خرس‌های سیاه آسیایی در رده‌ی آسیب پذیر طبقه بندی شده‌اند. ژاپن می‌گوید تعداد قابل شکار را محدود می‌کند.

Mainichi Shimbun

مجله گیچ gich.ir به نقل ازBBC: حالا اهالی شهر سمبوکو در ژاپن گوشت خرس سیاه را از دستگاه فروش خودکار خریداری می‌کنند. اما عرضه‌ی گوشت خرس صرفا با دستگاه فروش خودکار نیست. بلکه گوشت خرس، نهنگ و… از طریق پست برای مشتریانی در شهرهای دیگر‌ هم ارسال می‌شود.

به گزارشMainichi Shimbun، مشتریان می‌توانند گوشت چرب یا بدون چربی را بخرند. هر ۲۵۰ گرم گوشت خرس به قیمت حدود ۲۲۰۰ ین (۱۷دلار؛ ۱۳ پوند، ۹۰۰ هزار تومان) عرضه می‌شود.

گوشت خرس سیاه آسیایی در سبد غذایی ژاپنی‌ها

دستگاه فروش خودکار گوشت خرس و نهنگ توسط رستوران محلی سوبا گورو اداره می‌شود. طبق گزارش‌ها دستگاه فروش خودکار دیگری در سمبوکو در استان آکیتا شمالی هفته ای ۱۰ تا ۱۵ بسته گوشت خرس می‌فروشد. خرس‌هایی که در کوه‌های مجاور همان شهر توسط شکارچیان محلی کشته شده‌اند و به فروش می‌رسند.

مجله گیچ را در فضای مجازی دنبال کنید:

ورود خرس‌ها به مناطق مسکونی در ژاپن

کارشناسان می‌گویند که خرس‌های بیشتری در سال‌های اخیر جنگل‌ها را ترک کرده‌اند. خرس‌ها برای پیدا کردن غذا وارد شهرها می‌شوند. کاهش جمعیت به ویژه در مناطق روستایی یکی از عوامل ورود خرس‌ها به مناطق مسکونی است. حیوانات به مناطق کم جمعیت رفته و تهدیدی برای مردم محلی هستند.

پنج حمله خرس در استان میاگی شمالی بین آوریل تا سپتامبر ۲۰۲۲ گزارش که هفت نفر زخمی‌ شدند. این بالاترین تعداد حملات از زمان شروع ثبت سوابق توسط دولت در سال ۲۰۰۱ بوده است.

کشتار هزاران خرس طی هفت سال در ژاپن

به گفته وزارت محیط زیست، بین ۳۰۰۰ تا ۷۰۰۰ خرس طی ۷ سال کشته شده است. دولت ژاپن شکار ۱۲٪ از کل جمعیت تخمینی خرس‌ها را مجاز اعلام کرده. در حال حاضر تخمین زده شده که جمعیت‌ خرس‌ سیاه ر ژاپن حدود ۱۵۰۰۰ خرس باشد

پایان خبر

منبع
BBC
مشاهده بیشتر

احسان میرزائی

احسان میرزایی - کنش‌گر مستقل محیط زیست - حامی حقوق کودکان - داوطلب امداد در سیل و زلزله - کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه - کارشناس ارشد روابط‌عمومی - موسس مدرسه طبیعت طهران - مشاور فرهنگی محیط‌ زیستی - ایده‌پرداز کمپین‌های فرهنگی-محیط‌زیستی: کمپین سبزی نوروز، کمپین ایران پاک و... - اولین مروج تخصصی سبک زندگی سبز به زبان فارسی - #احسان_میرزائی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا