اخباراخبار ایران و جهان

۱۸ هزار گاو در پی انفجاری مهیب در یک گاوداری در تگزاس تلف شد

۱۸ هزار گاو در پی انفجاری مهیب و آتش‌سوزی در آمریکا تلف شده‌اند. مقام‌های محلی در تگزاس می‌گویند این حادثه در دامداری ساوت فورک در حومه شهر دیمیت این ایالت روی داده است. احتمالا نقص فنی و داغ شدن بیش از حد دستگاه تخلیه پهن‌ موجب انفجار گاز متان در این دامداری شده است. طبق آمار به دست آمده از حامیان حقوق حیوانات از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ حدود ۳ میلیون دام و طیور در آمریکا بر اثر آتش‌سوزی تلف شده‌اند.

مجله گیچ gich.ir به نقل از BBC: حادثه آتش‌سوزی و انفجار گاوداری حدود ساعت ۱۹:۲۱ ۱۰ آوریل به کلانتری گزارش شده است. عکس‌هایی که دفتر کلانتر ناحیه منتشر کرده حاوی ستون بزرگی از دود سیاه است. امدادگران مردی را که به شدت مجروح شده بود را از میان آتش‌سوزی نجات داده و به بیمارستان منتقل کردند.

سخنگوی کلانتری ناحیه کاسترو: تعداد دقیق گاوهای تلف شده در اثر آتش‌سوزی یا استنشاق دود ناشی از آن معلوم نیست. اما احتمالا «رقمی حدود ۱۸ هزار راس گاو» تلف شده است.



تلفات بیشتر گاوها در بخش شیردوشی، امحای گاوهای مجروح

بیشتر گاو‌های تلف شده در انتظار شیردوشی بوده‌اند. این احتمال وجود دارد که دستگاه پمپاژ و تخلیه آب و مدفوع گاوها به علت داغ شدن بیش از حد باعث انفجار گاز متان و سپس آتش‌سوزی در گاوداری شده باشد.

این انفجار و آتش‌سوزی تعداد گاو را نیز مجروح کرده بود. اما به دلیل عدم امکان امدادرسانی گاوهای مجروح نیز از بین برده و «امحاء شده‌اند».

مجله گیچ را در فضای مجازی دنبال کنید:

تلفات ۱۸ هزار راس گاو بزرگترین فاجعه حیوانی

موسسه حمایت از حقوق حیوانات Animal Welfare Institute در واشنگتن دی‌سی است. آن‌ها به بی‌بی‌سی گفته‌اند: چنانچه آمار تلفات ۱۸ هزار راس گاو در این حادثه تایید شود، می‌توان این را بزرگترین فاجعه حیوانی در نوع خود طی ۱۰ سال گذشته دانست. یعنی از زمانی که ثبت وقایعی این چنین (۲۰۱۳) توسط این موسسه آغاز شده است.

آلی گرنگر، یکی از مقام‌های این موسسه گفته: «ما امیدواریم صنعت دامداری به پیشگیری از چنین وقایعی توجه کند. قویا توصیه می‌کنیم که مزارع خود را به سیستم‌های مرسوم هشدار و اطفای حریق مجهز کنند. هیچ چیز سخت‌تر از این نیست که زنده زنده در میان آتش بسوزید».

این موسسه طی ۱۰ سال گذشته اطلاعاتی را از تلفات دام‌ها گرداوری کرده است. طبق این آمارها حدود ۶ میلیون ۵۰۰ هزار دام و طیور در جریان آتش‌سوزی‌های مزارع تلف شده‌اند. از میان آن‌ها ۶ میلیون مرغ و ۷۳۰۰ راس گاو بوده‌اند.

این موسسه می‌گوید در حد فاصل سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ حدود ۳ میلیون دام و طیور بر اثر آتش‌سوزی کشته شده‌ان. از میان آن‌ها یک میلیون و ۷۶۰ هزار مرغ در جریان ۶ آتش سوزی بزرگ ظرف این مدت تلف شده‌اند.

پایان پیام

منبع
BBC
مشاهده بیشتر

احسان میرزائی

احسان میرزایی - کنش‌گر مستقل محیط زیست - حامی حقوق کودکان - داوطلب امداد در سیل و زلزله - کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه - کارشناس ارشد روابط‌عمومی - موسس مدرسه طبیعت طهران - مشاور فرهنگی محیط‌ زیستی - ایده‌پرداز کمپین‌های فرهنگی-محیط‌زیستی: کمپین سبزی نوروز، کمپین ایران پاک و... - اولین مروج تخصصی سبک زندگی سبز به زبان فارسی - #احسان_میرزائی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا