جامعه سبزسبک زندگی سبزهوش مصنوعی

هوش مصنوعی چیست و چه کمکی به ما می‌کند؟

مجله گیچ gich.ir احسان میرزائی: هوش مصنوعی (AI) به عنوان فناوری تاثیرگذار همچنان در حال رشد است. این فناوری در مسیر توسعه سریع خود روش زندگی و کار ما را متحول می‌کند. ما با توسعه‌ی آن توانسته‌ایم یادگیری ماشین، بینایی ماشین، درک زبان طبیعی را به ماشین‌ها آموزش بدهیم. توسعه‌ی یادگیری ماشین می‌تواند به الگوریتم‌ها کمک کند تا مانند انسان حرف بزند، فکر کند و تصمیم بگیرد.

هوش مصنوعی و محیط زیست

هوش مصنوعی و ایجاد تحول در تعامل انسان با ماشین!

هوش مصنوعی این ظرفیت را دارد که شیوه تعامل ما با فناوری‌ها را متحول کند. از خودروهای خودران گرفته تا دستیارهای شخصی فعال با صدا. می‌توانیم برای خودکار سازی کارهای روزمره، ارائه خدمات بهتر به مشتریان و حتی کمک به تشخیص شرایط پزشکی از آن استفاده کنیم.

ایفای نقش هوش مصنوعی در امور بهداشتی و مالی

هوش مصنوعی در صنایع مختلفی از بهداشت و درمان گرفته تا امور مالی استفاده می‌شود. می‌توانیم از آن برای تشخیص بیماری‌ها، شناسایی درمان‌ بالقوه و حتی پیش بینی نتایج بیمار استفاده کنیم.

استفاده در امور مالی؛ می‌تواند برای شناسایی تقلب و تحلیل روندهای بازار استفاده شود. همچنین از آن در صنعت خرده فروشی استفاده می‌شود. از آن برای شخصی سازی تجربیات مشتری و بهبود خدمات به مشتری استفاده می‌کنیم.

خدمات بی شمار هوش مصنوعی

خدمات آن بی شمار است. این فناوری در سال های آینده قدرتمندتر و فراگیرتر خواهد شد. این فناوری نوین در حال حاضر شیوه زندگی و کار ما را متحول کرده است و با گذشت زمان اهمیت آن بیشتر خواهد شد.

کاربرد هوش مصنوعی در حفاظت از محیط‌زیست و حیات وحش

بکارگیری و تلفیق آن با دیگر فناوری‌ها مانند پهپاد‌ها و دوربین‌های حرارتی یکی از تحولات بزرگ حوزه‌ی محیط‌زیست و حیات وحش است. الگوریتم‌های آن می‌تواند به افراد و خانواده‌ها در پیروی از سبک زندگی سبز کمک زیادی کنند.

کمک هوش مصنوعی به تنوع زیستی

تاریخچه‌ی هوش مصنوعی

تاریخچه‌ی آن به دهه ۱۹۵۰ باز می گردد. زمانی که محققان برای اولین بار شروع به کشف امکانات هوش مبتنی بر کامپیوتر کردند.

هوش مصنوعی از سال ۱۹۵۶

در سال ۱۹۵۶، اولین برنامه در پروژه تحقیقاتی تابستانی دارتموث توسعه یافت. این برنامه اولین برنامه ای بود که از زبان نمادین برای نمایش دانش استفاده کرد.

توسعه تقلید در دهه ۱۹۶۰

تحقیقات در دهه ۱۹۶۰، با تمرکز بر توسعه سیستم های خبره شروع شد. سیستمی که برای تقلید از فرآیندهای تصمیم گیری متخصصان در زمینه های مختلف طراحی شده بود.

هوش مصنوعی و تغییر به سمت توسعه شبکه‌های عصبی در دهه ۱۹۷۰

تحقیقات در دهه ۱۹۷۰؛ به سمت توسعه شبکه‌های عصبی تغییر کرد. شبکه‌های عصبی سیستم‌های کامپیوتری هستند که می توانند از تجربه یاد بگیرند.

توسعه پردازش زبان طبیعی در دهه ۱۹۸۰

تحقیقات در دهه ۱۹۸۰، بر توسعه پردازش زبان طبیعی متمرکز شد. این قابلیت کامپیوترها را نسبت به درک زبان انسان و پاسخ دادن توانمند می‌کرد.

تمرکز بر یادگیری ماشین در دهه ۱۹۹۰

تحقیقات در دهه ۱۹۹۰، بر یادگیری ماشینی متمرکز بود. یادگیری ماشینی به این معنی است که کامپیوترها می‌توانستند از داده‌ها یاد بگیرند.

هوش مصنوعی در حال حاضر

امروزه تحقیقات بر توسعه الگوریتم‌های خودمختار متمرکز است. الگوریتم‌هایی که می‌توانند بدون دخالت انسان تصمیم‌گیری کنند. در حال حاضر از آن در زمینه‌های مختلف، از تشخیص پزشکی گرفته تا بازی، استفاده می‌شود.

از آن در زمینه‌ی بازی، می‌تواند فرصت‌های متفاوتی برای تجربه‌های بهتر از بازی فراهم کند. در نهایت، هوش مصنوعی در توسعه خودروهای خودران و سایر فناوری‌های روباتیک که پتانسیل ایجاد انقلابی در حمل‌ونقل را دارند، استفاده می‌شود. با استفاده از آن می‌توانیم فرآیندهای موجود را بهبود دهیم و روش‌های کاملاً جدیدی برای انجام کارها ایجاد کنیم.

پایان

مشاهده بیشتر

احسان میرزائی

احسان میرزایی - کنش‌گر مستقل محیط زیست - حامی حقوق کودکان - داوطلب امداد در سیل و زلزله - کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه - کارشناس ارشد روابط‌عمومی - موسس مدرسه طبیعت طهران - مشاور فرهنگی محیط‌ زیستی - ایده‌پرداز کمپین‌های فرهنگی-محیط‌زیستی: کمپین سبزی نوروز، کمپین ایران پاک و... - اولین مروج تخصصی سبک زندگی سبز به زبان فارسی - #احسان_میرزائی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا