اخباراخبار سازمان‌های مردم نهاد

قرارسبز هفته آخر آذر۱۳۹۶

اخبار کوتاه محیط‌زیستی

 

 

به گزارش مجله سبک زندگی سبزgich.ir : افرادی در سراسر جهان همچنان به تغییر در سبک زندگی و بهبود وضعیت فرهنگی و محیط‌زیستی امیدوار هستند. هرچند تعداد این افراد که به عنوان کنش‌گر (ویژگی‌های کنش‌گر محیط‌زیست) یا دوست‌دار محیط‌زیست نسبت به ویران‌گران طبیعت بسیار کم است، اما هیچ سنگ بزرگی نمی‌تواند جلوی اراده حفاظت از محیط‌زیست را سد کند. در ادامه گوشه‌ای از اخبار سازمان‌های مردم نهاد محیط‌زیستی کشور را در آخرین هفته‌ی آذر ۱۳۹۶ می‌خوانیم.

 

  • برگزاری چهارمین دوره جایزه یحیی در تهران

      جایزه یحیی ویژه‌ی پاس‌داشت محیط‌بانان برگزیده است که هرساله به همت انجمن یوزپلنگ ایرانی برگزار می‌شود. محیط‌بانان برگزیده‌ی این دوره به ترتیتب غلامرضا محمدزاده از گیلان، محسن دلیر و مدثر تیموری از خراسان رضوی بوده‌اند.

 

  • اردوی مدرسه طبیعت طهران در تهران

      مدرسه طبیعت طهران در راستای رسالت خود همچنان اردوهای هفتگی را برای کودکان سه تا دوازده ساله برگزار می‌کند؛ در این اردو کودکان برای چاشت خود سیب‌زمینی آتشی و نان پختند.

  • آموزش با موضوع کوهستان و جی‌پی‌اس در لاهیجان

     سازمان مردم‌نهاد بوم‌بانان گیلان کارگاه آموزشی و آشنایی با کوهستان و جنگل‌های هیرکانی را برای ۱۹۶دانش‌آموز دبستان ارشاد لاهیجان برگزار کرد. همچنین کارگروه کشاورزی بوم ‌بانان کارگاه مبانی کار با دستگاه موقعیت‌یاب‌ ماهواره‌ای (GPS) را در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان لاهیجان برگزار کرد.

 

  • آموزش غذارسانی به پرندگان شهری در مشهد

      انجمن همیاران محیط‌زیست و حیوانات مشهد در صد و شصت‌مین برنامه خود کارگاه آموزش و غذارسانی به پرندگان شهری در فصل سرما را در پارک جنگلی وکیل آباد برگزار کرد.

 

  • ترویج فرهنگ تفکیک پسماند در آبدانان

      انجمن بانوان طبیعت دوست آبدانان استان ایلام با حضور در مرکز پیش‌دبستانی امام حسن‌مجتبی‌(ع) به آموزش و ترویج اصول تفکیک پسماند تر و خشک برای کودکان پرداختند.

 

  • آموزش حفاظت از کوهستان در رحیم‌آباد

      موسسه محیط‌زیست آسمانرود با همکاری اداره محیط‌زیست شهرستان رودسر، کارگاه آموزشی با موضوع حفاظت از کوهستان و چگونگی مقابله با تخریب آن را در مدرسه عشایری دخترانه الزهرا برگزار کرد.

 

  • همکاری در شمارش حیات‌وحش سروستان

      اعضای گروه عاشقان طبیعت شهرستان سروستان به‌منظور شمارش و آمارگیری حیات‌وحشپارک ملی بمو با محیط‌بانان استان فارس همراه شدند.

 

  • کارگاه آموزشی حقوق حیوانات در لنگرود

      کانون فعالان محیط‌زیست یالمند با مشارکت اداره محیط‌زیست لنگرود استان گیلان، به مناسبت روز جهانی حقوق حیوانات کارگاهی با این موضوع همراه با پخش عکس و فیلم برگزار کرد.

 

  • رهاسازی سنجاب در شیمبار

      دوستداران محیط‌زیستِ مسجدسلیمان سنجابی را که توسط فردی در خارج از زیستگاه‌اش نگه‌داری می‌شد را تحویل گرفته و در منطقه شیمبار که زیستگاه سنجاب‌ها به حساب می‌آید رها سازی کرده است.

 

  • امداد رسانی به مناطق محروم یاسوج

      انجمن نهضت سبز زاگرس پس از دریافت و بسته بندی کمک‌های غیر نقدی شهروندان، بسته‌ها را و به روستاهای هدف امداد در مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال کرده است.

 

  • مطالبه‌گری برای حفاظت از طبیعت در زرقان

      نمایندگان تشکل‌های محیط‌زیستی استان فارس مراتب نگرانی خود را نسبت به تصویب احتمالی طرح توسعه پالایشگاه زرقان به شورای شهر ابلاغ کرده و خواستار رسیدگی و پیگیری جدی در این رابطه شدند.

 

  • کاشت گونه‌های بومی در مسجد سلیمان

      با تلاش شورای هماهنگی سمن‌های محیط‌زیستی مسجدسلیمان، همکاری ارگان‌ها و شهروندان مسجدسلیمانی برنامه‌های فرهنگی محیط‌زیستی در قالب پاکسازی محیط، درخت‌کاری و… برگزا شد.

 

گردآوری اخبار: گروه قرارسبز

مشاهده بیشتر

احسان میرزائی

احسان میرزایی - کنش‌گر مستقل محیط زیست - حامی حقوق کودکان - داوطلب امداد در سیل و زلزله - کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه - کارشناس ارشد روابط‌عمومی - موسس مدرسه طبیعت طهران - مشاور فرهنگی محیط‌ زیستی - ایده‌پرداز کمپین‌های فرهنگی-محیط‌زیستی: کمپین سبزی نوروز، کمپین ایران پاک و... - اولین مروج تخصصی سبک زندگی سبز به زبان فارسی - #احسان_میرزائی

نوشته های مشابه

۳ دیدگاه

  1. سلام
    میشه بپرسم چرا صورت بچه ها توی عکس رو اینجوری کردید ؟ اصلا جالب نیست

    1. سلام وقت بخیر
      حقوق کودکان (افراد تا ۱۸ سال) خط قرمز ما است و تلاش می‌کنیم در انتشار گازرش‌های تصویری اگر چهره کودکان واضح و هویت‌شان قابل تشخیص بود آن را مخدوش کنیم. اگر تمایل داشتید می‌توانیم اطلاعیه‌ها و دستور‌العمل‌های جهانی در این مورد رو در سایت قرار بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا