اخباراخبار سازمان‌های مردم نهاد

قرارسبز هفته اول آبان

رویدادهای محیط‌زیستی اولین هفته‌ی آبان

 

به گزارش مجله گیچ: کنش‌گران جامعه مدنی هر هفته برنامه‌های فرهنگی-محیط‌زیستی مختلفی را برگزار می‌کنند، که در ادامه اخبار هفتگی برخی سازمان‌های مردم‌نهاد را منتشر می‌کنیم. 

 

علاقه‌مندان به انتشار اخبار و گزارش روزانه و هفتگی سمن خود با کلیک روی این متن شرایط را مطالعه کند.

 

قرار سبز ویژه در تهران

به همت پایگاه خبری گلونی نشست تخصصی طبیعت لرستان در خطر انقراض، دوشنبه ۸ آبان ماه از ساعت ۱۸ تا ۱۹ در تالار گفت و گوی شماره ۳ و با حضور خبرنگاران و کارشناسان محیط‌زیست در محل نمایشگاه مطبوعات واقع در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد.

 

اصفهانی در تهران درخت صلح نشاندند

اعضای انجمن صلح با طبیعت اصفهان پس از سفر به تهران در  موزه‌ی صلح پارک شهر حضور یافته و پس از ملاقات با راویان جانباز و قربانیان سلاح‌های شیمیایی، در کنار موزه صلح دو نهال کاشتند.

 

استقبال مدیران وزارت آموزش و پرورش از مدرسه طبیعت طهران

مدرسه طبیعت “طهران” به دعوت دبیرخانه قطب کشوری محیط‌زیست و توسعه پایدار در دومین نمایشگاه استانی “فرهنگ پیوند و مشارکت” حضور یافت؛ دکتر عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، دکتر فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ضمن بازدید از غرفه مدرسه طبیعت از این ایده استقابل کردند. این نمایشگاه روز یکشنبه ۳۰ مهر ماه در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شده بود. همچنین شش‌مین اردوی کودک و خانواده مدرسه طبیعت طهران نیز روز حمعه ۵ آبان برگزار شد.

 

قرار سبز  همیاران محیط‌زیست با موتور سواران در مشهد

انجمن همیاران محیط‌زیست و حیوانات مشهد با مشارکت و همکاری موتور سواران به پاکسازی و ترویج فرهنگی محیط‌زیستی در پیست موتورسواری کراس پرداختند.

 

قرار سبز دورودی ها برای حفاظت از کوهستان

همایش کوه‌پیمایی عمومی باهدف ترویج فرهنگ کوه‌نوردی و حفظ پاکیزگی کوهستان به همت هیئت کوهنوردی درود و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد بلوط‌بان و سبز اندیشان اشترانکوه، آواگشت و حضور جمعی از دوست‌داران محیط‌زیست و کوهنوردی در منطقه‌ی باباهور شهرستان دورود برگزار شد.

 

قرار سبز کرمانشاه

اعضای انجمن پیام آوران کرمانشاه هفتاد چهارمین برنامه خود را در قالب کوهنوردی و پاک‌سازی در طاق بستان و پارک کوهستان برگزار کرد.

 

آبیاری و رسیدگی به درختان در نورآباد ممسنی

اعضای انجمن حامیان طبیعت زاگرس ممسنی ضمن رسیدگی به درختان تپه نورشهدا و آبیاری آن‌ها، به مناسبت زادروز تعدادی از اعضای انجمن در همان محل چند نهال کاشتند.

 

آموزش سبک زندگی سبز در گیلان

آموزشیاران جمعیت دوستداران محیط‌زیست لنگرود در آموزشگاه‌ها و دبستان شاهد میر حق‌پرست به تبین و آموزش اصول کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدا پرداختند.

 

قرار سبز با حضور فرماندار و شهردار شیروان

انجمن طنین پاکبانان شیروان در بیست پنجمین برنامه محیط‌زیستی خود را با حضور و همراهی فرماندار، شهردار،رئیس شورای شهر و روسای ادارات و جمعیت هلال احمر شیروان، در مسیر پارک شیرکوه تا یادمان شهدای گمنام برگزار کرد.

 

قرار سبز برای جهرم

اعضای انجمن بچه‌های شهر باربد، پاک‌سازی کوه آوکوورو (پایین تر از غار سنگ آشکن) را با شعار جهرم پاک و با هدف ترویج حفاظت و پاک‌سازی محیط‌های گردشگری انجام دادند.

 

دیدار با پدر بلوط ایران در خرم آباد

بازدید دانش آموزان دبیرستان سما خرم آباد از خزانه نهال‌های پدر بلوط بازدید کردند. مظفر افشار که به دلیل سال‌ها تلاش برای حفظ جنگل‌های بلوط خرم‌آباد به پدر بلوط مشهور است در کنار بازدید دانش‌آموزان کارگاه آموزش کاشت بذر بلوط را نیز برگزار کرد.

 

قرار سبز برای اطفاء حریق در کوهدشت

اعضای انجمن آوای باران کوهدشت لرستان در پی آتش‌سوزی‌های متوالی در جنگل‌های منطقه، برای خاموش کردن آتش در محل آتش‌سوزی حضور یافتند.شایان ذکر است خاموش کردن آتش در جنگل‌های دالاب، سرگیس و تنگ گرمه دست کم شش ساعت طول کشیده است.

 

آموزش‌های محیط‌زیستی در ایلام

اعضای انجمن بانوان طبیعت دوست آبادانان با حضور در دبیرستان فراست، ضمن آموزش و ترویج فرهنگ محیط‌زیستی در زمینه مدیریت آب و حفظ اکوسیستم به مبحث زباله‌های رها شده در آب‌های جاری و سراب پرداختند.

 

پاک‌سازی و نقاشی در سنندج

حاشیه سد وحدت از زبال پاک‌سازی شد؛ این برنامه‌ محیط‌زیستی به همت انجمن کاریزه و شنه‌ی نوژین و با همکاری مدارس راهنمایی شاهد اقبال وطن خواه و حاج احمد خمینی اجرا شد. همچنین انجمن شنه‌ی نوژین کردستان به کمک هیات مدیره‌ی مجتمع فرهنگیان سنندج مسابقه‌ی نقاشی با بنرهای بازیافتی را برگزار کرد.

 

قرارسبز همراه با دوچرخه در مهاباد

همایش هفتگی دوچرخه سواری توسط انجمن سبزاندیشان جوان مهاباد با مشارکت هیات دوچرخه سواری این شهر به منظور حمایت از سه‌شنبه‌های بدون خودرو و با هدف احیای فرهنگ دوچرخه سواری انجام شد.

 

پایان پیام

تهیه خبر: گروه قرارسبز

مشاهده بیشتر

احسان میرزائی

احسان میرزایی - کنش‌گر مستقل محیط زیست - حامی حقوق کودکان - داوطلب امداد در سیل و زلزله - کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه - کارشناس ارشد روابط‌عمومی - موسس مدرسه طبیعت طهران - مشاور فرهنگی محیط‌ زیستی - ایده‌پرداز کمپین‌های فرهنگی-محیط‌زیستی: کمپین سبزی نوروز، کمپین ایران پاک و... - اولین مروج تخصصی سبک زندگی سبز به زبان فارسی - #احسان_میرزائی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا