قرار سبزکمپین‌ها

کمپین #سبزی_نوروز۱۳۹۶

کمپینی برای سبزیکاری

 

پیشنها‌د می‌کنیم از همین امروز برای نوروز ۱۳۹۶ تو خونه‌های خودتون سبزی بکارید (آموزش سبزیکاری) و از مراحل کاشتن، رشد و قرار دادن سبزی نوروز تو سفره هفت‌سین عکس بگیرید و در جایزه بزرگ کمپین سبزی نوروز شرکت کنید. 

به گزارش گیچ به قلم احسان میرزائی: کمپین سبزی نوروز پیشنهادی فرهنگی-محیط‌زیستی و تلاشی آگاهانه و مسئولانه برای ترویج سبک زندگی سبز است. سبزیکاری در خانه باعث افزایش شادابی و نشاط شده و آشتی دوباره با طبیعت را برای ما به ارمغان می‌آورد.

در سومین سال اجرای کمپین سبزی نوروز همچنان به دنبال ایجاد تعادل و توازن در نیاز‌های زیستی و فرهنگی و حفظ ارزش‌های سنتی و تاریخی‌مان هستیم؛ ما برای حفظ پایداری و توازن در محیط زیست تلاش می‌کنیم و با توجه به توان و ظرفیت کم طبیعت به دنبال تفکر سبز و فرهنگ محیط زیستی هستیم. ما باید طبیعت ایران‌زمین را پاک و سالم به آیندگان تحویل دهیم.

فراگرد‌های حساسیت زا…!

سبزیکاری در خانه آغاز کننده فراگرد‌های سبز و محیط‌زیستی است که به مرور زمان باعث افزایش حساسیت شما می‌شود.

حساسیت به آب: چون کمپین سبزی نوروز به شما پیشنهاد می‌کند با آب خاکستری درجه یک سبزی‌ها را آبیاری کنید.  آب خاکستری درجه یک:  آب مصرف شده بعد از خیساندن و آبکشی برنج و حبوبات، شست و شو یا آبکشی میوه و سبزیجات که بدون استفاده از مواد شوینده باشد.

حساسیت به پسماند: کمپین سبزی نوروز به شما پیشنهاد می‌کند از پسماند تر خانه‌ی خود با روش‌های مختلف کمپوست تولید کنید.  (آموزش تولید کمپوست در خانه)

تولید کمپوست با هدف کاشت سبزی یا غنی سازی خاک باغچه و حتی فروش، شما را به انواع پسماند (تر، خشک، الکترونیک، شیمیایی و…) تولید شده در خانه حساس می‌کند. سپس شما ناخواسته به دنبال تفکیک از مبدا، بازیافت خانگی، استفاده دوباره از برخی پسماندها به عنوان گلدان، دانه خوری پرندگان و…، استفاده نکردن از برخی اشیاء مانند لیوان‌های یکبار مصرف (گیاهی و پلاستیکی) می‌روید و در کل به شهروندی مسئول تبدیل می‌شوید.

…شهروندی که در کاهش پسماند شهری و آلودگی آب و خاک نقش بسیار تاثیرگذاری دارد و سبزی نوروز را روز ۱۳به‌در دور نمی‌اندازد.

کمپین سبزی نوروز دو حقیقت خشک‌سالی و بی ارزش شدن نان را به صراحت بیان می‌کند:

ریختن نان سالم درون مخزن زباله در خیابان رازی تهران

آب سالم برای آشامیدن و کشاورزی در ایران بسیار کم است و بسیاری از مردم ایران، مخصوصا شهر نشین‌ها آن را باور ندارند. ارزش گندم به عنوان محصولی استراتژیک و قوت لایموت (نان) تا حد زیادی نزد ما پایین آمده (مخصوصا تهران) و هر ساله مقدار زیادی گندم از کشور‌های دیگر وارد می‌کنیم؛ چنان که داستان تولید نان را به کل فراموش کرده‌ایم و فقط خریدن ( به عنوان کالا)، نیمه خوردن و دور ریختن نان را  به یاد داریم.

جایزه بزرگ کمپین #سبزی_نوروز


از مراحل کاشتن، رشد و قرار دادن سبزی نوروز تو سفره هفت‌سین عکس بگیرید و در جایزه بزرگ کمپین سبزی نوروز شرکت کنید. 

شرایط شرکت در جایزه بزرگ
بخش رقابتی:
  •   برای شرکت در بخش رقابتی (جایزه بزرگ) یک عکس از سفره هفت‌سین که سبزی نوروز را در آن گذاشته‌اید ارسال کنید؛ (به همراه چند عکس از مراحل کاشت سبزی در خانه)
  • مهلت ارسال آثار از همین امروز تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۶ – پایان رای گیری ۱۵ اردیبهشت و اعلام برندگان ۱۵ روز بعد؛
  • عکس‌های ارسال شده در فضای خانه باشند؛
  • ارسال مشخصات فردی: نام و نام خانوادگی، شماره تماس، محل زندگی و سن
بخش غیر رقابتی:
  • ارسال ۴ عکس از مرحله کاشت و رشد سبزی نوروز؛
  • می‌توانید با سبزی خود عکس سلفی بیگیرید؛
  • مهلت ارسال آثار از همین امروز تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۵
  • عکس‌های ارسال شده در فضای خانه باشند؛
  • ارسال مشخصات فردی: نام و نام خانوادگی، شماره تماس، محل زندگی و سن
نکته: علاقه‌مندان می‌توانند در هر دو بخش به طور مجزا شرکت کنند.
داوری و جوایز:
۱. آثار برگزیده بخش رقابتی (جایزه بزرگ) سبزی نوروز در سفره هفت سین بر اساس تعداد پسندهای Like هر اثر توسط مخاطبان است.
نفرات اول و دوم  جوایز با ارزش و نفیسی دریافت می‌کنند و به ۱۰ نفر مابقی جوایزی اهدا می‌شود. کلیه آثار در سایت، اینستاگرام و کانال تلگرامی گیچ و توسط حامیان احتمالی در فضای مجازی منتشر می‌شود.
۲. در بخش غیر رقابتی کلیه آثار به انتخاب سردبیر در سایت، اینستاگرام و کانال گیچ به نام شرکت کننده منتشر شده و در صورت استقبال به ۱۰ نفر برگزیده قبل از نوروز ۱۳۹۶ هدایایی اهدا می‌شود.
عکس‌های خود را در تلگرام  برای احسان میرزائی ارسال کنید:
شماره ۰۹۱۲۴۹۸۸۴۷۸
EhsanMirzaei@ 
چند عکس از حامیان کمپین سبزی نوروز۱۳۹۵

توجه: تنها منبع رسمی اطلاع رسانی کمپین #سبزی_نوروز۱۳۹۶ سایت گیچ است.

 

سومین سال کمپین: دوشنبه ۱۸ – بهمن – ۱۳۹۵

دومین سال کمپین: شنبه – ۳ – بهمن – ۱۳۹۴

اولین سال کمپین: چهارشنبه – ۲۹ – بهمن – ۱۳۹۳

مشاهده بیشتر

احسان میرزائی

احسان میرزایی - کنش‌گر مستقل محیط زیست - حامی حقوق کودکان - داوطلب امداد در سیل و زلزله - کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه - کارشناس ارشد روابط‌عمومی - موسس مدرسه طبیعت طهران - مشاور فرهنگی محیط‌ زیستی - ایده‌پرداز کمپین‌های فرهنگی-محیط‌زیستی: کمپین سبزی نوروز، کمپین ایران پاک و... - اولین مروج تخصصی سبک زندگی سبز به زبان فارسی - #احسان_میرزائی

نوشته های مشابه

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا