حيوانات خانگیخانه سبزسبک زندگی سبز
موضوعات داغ

سگ مشکوک به کرونا ضعیف در هنگ کنگ!

مقامات هنگ کنگ پس از ابتلای یک سگ به کرونا، فقط به شهروندان اخطار دادند از بوسیدن حیوانات خانگی پرهیز کنند.

گاردین

آیا سگ و گربه ما به کرونا ویروس مبتلا می‌شوند؟

مجله گیچ gich.ir زینت هاشمی: آیا کرونا سرنوشت ناگواری برای سگ ها و حیواناتی که در خانه نگهداری می‌شود، رقم خواهد زد؟ شوربختانه در بحران‌ها، پیش از آنکه آگاهی و اطلاعات موثق، از مراجع معتبر به شهروندان برسد، شایعه سریع‌تر از هر ویروسی دست به دست می‌شود.

پیشنهاد ویژه: کرونا و آنچه باید در خصوص کودکان، سالمندان، ماسک و علائم بدانیم.

انتشار اخبار آلودگی یا بیماری یک سگ در هنگ کنگ به وروس کرونا منشاء شکل گیری شایعات بود.

به منظور آگاه سازی افکار عمومی، جدیدترین گزارش گاردین را در مجله گیچ منتشر می‌کنیم. امید است که با آگاهی از بروز رفتارهای ناهنجار با سگ ها و دیگر حیوانات پیشگیری شود.

سگ و گربه را نبوسید!

به گزارش مجله گیچ gich.ir به نقل از گاردین: مقامات هنگ کنگ پس از ابتلای خفیف یک سگ به کرونا به شهروندانش اخطار داد بدون اینکه دچار وحشت شوند یا حیواناتشان را رها کنند، از بوسیدن آنها خودداری کنند.

پیشنهاد ویژه: کرونا، عوارض قلیان کشیدن

وزارت کشاورزی، صیادی و محیط زیست هنگ کنگ اعلام کرد متخصصین اتفاق نظر داشتند که این سگ مبتلا به نوع خفیف کرونا بوده و اولین نمونه انتقال ویروس از انسان به حیوان می‌باشد.

مقامات اعلام کردند: صاحب این سگ نژاد پومرانیا pomerania، مبتلا به کوید ۱۹ بود، اما خود سگ علائمی نداشت.

شواهدی از ابتلای سگ و گربه به کرونا وجود ندارد.

متخصصین، از جمله متخصصین سازمان جهانی بهداشت، این سگ را بررسی کردند تا ببینند آیا ابتلای آن از سطوح بوده یا از صاحبش کرونا گرفته است. متخصصین سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند شواهد دیگری از ابتلا حیواناتی مثل سگ و گربه به کرونا وجود ندارد.

پیشنهاد ویژه: مراقبت از کودکان در برابر کرونا

وزارت کشاورزی هنگ کنگ اعلام کرده جای هیچگونه نگرانی نیست. صاحبان حیوانات خانگی نبایستی آن‌ها (سگ و گربه ها) را رها کنند.

مقامات این شهر که صد و سه مبتلا به کووید ۱۹ و هزاران نفر قرنطینه خانگی دارد گفتند: نیازی نیست وحشت کنند ففط کافی است پس از رسیدگی به حیوان خانگی و غذا دادن به آن‌ها منزل را نظافت کنند. دست‌هایشان را طبق دستورالعمل بشویند و از بوسیدن آن‌ها خودداری کنند.

مبتلایان به کووید ۱۹ نیز باید از تماس با حیوان خانگی خودداری کنند. چنانچه در وضع سلامت حیوان تغییری ایجاد شد سریعا به دامپزشک مراجعه کنند.

پیشنهاد ویژه: آشنایی با ویروس های سرماخوردگی و علت شیوع سرماخوردگی در زمستان

آن سگ هیچگونه علائمی نداشته

انجمن حمایت از حیوانات هنگ کنگ نیز اعلام کرد: ابتلای حیوان (سگ) به معنای این نیست که لزوما حیوان ناقل بیماری است. این دو موضوع ابتلا و ناقل بودن، کاملا متفاوت است. به خصوص سگی که مبتلا به نوع خفیف شده بود هیچگونه علائمی نداشته و در سلامت کامل در قرنطینه به سر می‌برد.

حیوانات را رها و قرنطینه نکنید!

سازمان جهانی سلامت حیوانات نیز اعلام کرده که هیچگونه شواهدی دایر بر ناقل بودن و حتی ابتلای توام با علایم حیوانات (سگ و گربه) وجود ندارد. بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که حیوانات را رها یا به نحوی قرنطینه کنند که زندگیشان به خطر بیافتد. 

ارتباط با وزارت کشاورزی هنگ کنگ در خصوص علائم این سگ مبتلا همچنان ادامه دارد. بررسی اول این سگ در ۲۶ فوریه بوده و ۲۸ فوریه و دوم مارچ تکرار شده و تا کنون پاسخ تست او خفیف بوده است.

سگ در قرنطینه است و آزمایش‌ها تا زمانی که پاسخ تست منفی شود ادامه خواهد داشت. پس از آن، این سگ به صاحبش بازگردانده می‌شود.

پیشنهاد ویژه: راهکارهای فردی برای مقابله با ویروس کرونا

پایان پیام

مترجم: زینت هاشمی

منبع
گاردين
مشاهده بیشتر

احسان میرزائی

احسان میرزایی - کنش‌گر مستقل محیط زیست - حامی حقوق کودکان - داوطلب امداد در سیل و زلزله - کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه - کارشناس ارشد روابط‌عمومی - موسس مدرسه طبیعت طهران - مشاور فرهنگی محیط‌ زیستی - ایده‌پرداز کمپین‌های فرهنگی-محیط‌زیستی: کمپین سبزی نوروز، کمپین ایران پاک و... - اولین مروج تخصصی سبک زندگی سبز به زبان فارسی - #احسان_میرزائی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا