پیشگیری از کرونا ویروس - کووید۱۹جامعه سبزراهکارهای سلامتی تن و روانسبک زندگی سبز

راهکارهای فردی برای مقابله با ویروس کرونا

مجله گیچ gich.ir: اگر تا دیروز خوردن انواع جانداران مانند خفاش، سگ، عقرب و… باعث شهرت جهانی چینی ها شده بود. امروز انتشار ویروس کرونا و شیوع بیماری عفونت تنفسی کشنده به واسطه آن توجه جامعه جهانی را به چین معطوف کرده است.

ویروس کرونا؛ وضعیت اضطراری جهانی

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در نشست ۳۰ ژانویه (پنجشنبه ۱۰ بهمن) شیوع ویروس کرونا را که تا کنون ده ها قربانی گرفته است را یک وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد.

نمایندگان وزارت بهداشت جمهوری خلق چین، در این نشست گزارشی از وضعیت فعلی و اقدامات بهداشت عمومی در حال انجام گزارش داد:

“هم اکنون ۷۷۱۱ مورد فرد بیمار تایید و ۱۲۱۶۷ مورد مشکوک در سراسر کشور چین وجود دارد؛ که از میان موارد تایید شده ۱۳۷۰ نفر شدید بوده و ۱۷۰ نفر نیز جان باخته و ۱۲۴ نفر از بیماران نجات یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.” (منبع WHO)

راهکارهای فردی برای مقابله با ویروس کرونا

توصیه‌های سازمان بهداشت جهانیWHO  به عموم مردم برای کاهش قرار گرفتن در معرض و انتقال طیف وسیعی از بیماری ها و ویروس کرونا به شرح زیر است که شامل بهداشت دست و تنفسی و روش های غذایی بی خطر است:

  • به طور مرتب دست ها را با آب و صابون بر پایه الکل خوب بشویید.
  • هنگام سرفه و عطسه (ناگهانی) آرنج را جلوی دهان و بینی بگیرید. با دستمال جلوی بینی و دهان را بپوشانید. بلافاصله دستمال را دور ریخته و دست ها را بشویید. (بهتر است برای کاهش مصرف دستمال کاغذی یک یا چند دستمال پارچه‌ای داشته باشید و بعد از استفاده آن را با آب گرم و صابون بشویید و زیر نور آفتاب خشک کنید.)
  • اگر تب، سرفه و مشکل در تنفس دارید، سریعاً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید و سابقه سفر قبلی را با ارائه دهنده خدمات درمانی خود به اشتراک بگذارید. سابقه تعامل با مسافران و گردشگران چینی پس از انتشار ویروس کرونا، مخاطره آمیز است.
  • هنگام بازدید از بازارهای فروش حیوانات و پرندگان زنده، از تماس مستقیم و نا ایمن با جانداران و سطوح در تماس با حیوانات خودداری کنید.
  • از مصرف فرآورده های دامی خام یا نیم پز شده اجتناب شود.
  • مصرف گوشت خام، شیر یا اندام های حیوانی باید با احتیاط انجام شود، برای جلوگیری از آلودگی متقابل با غذاهای پخته نشده، مطابق رویه های مطمئن و ایمن مواد غذایی.

توصیه‌های فردی را در برابر ویروس کرونا جدی بگیرید

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC): در حال حاضر هیچ واکسنی برای جلوگیری از عفونت ویروس کرونا وجود ندارد.

بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به عفونت کرونا ویروس، جلوگیری از قرار گرفتن در معرض این ویروس است. با این حال CDC به عنوان یادآوری، همیشه اقدامات پیشگیرانه روزمره را برای کمک به جلوگیری از شیوع ویروس های تنفسی، از جمله کرونا ویروس توصیه می کند:

  • دستان خود را حداقل به مدت حداقل ۲۰ ثانیه با صابون و آب بشویید.
  • اگر صابون و آب در دسترس نیست از یک ضدعفونی کننده دستی مبتنی بر الکل استفاده کنید که حداقل ۶۰٪ الکل داشته باشد.
  • از دست زدن به چشم، بینی و دهان خودداری کنید.
  • از تماس نزدیک با افرادی که مریض هستند خودداری کنید.
  • وقتی بیمار هستید در خانه بمانید.
  • هنگام سرفه یا عطسه، جلوی دهان و بینی خود را با یک دستمال بگیرید، سپس دستمال را درون سطل زباله بریزید.
  • اشیاء و سطحی که اغلب لمس می شود تمیز و ضد عفونی کنید.

شهر ووهان چین منشا ویروس کرونا

ویروس کرونا coronavirus برای اولین بار در شهر ووهان، استان هوبی، چین کشف و سپس منتشر شد. مقامات بهداشتی چین از بیماری هزاران نفر در چین خبر داده اند، این ویروس به وسیله انتشار فرد به فرد در بسیاری از مناطق آن کشور شیوع یافته است.

مشاهده بیشتر

احسان میرزائی

احسان میرزایی - کنش‌گر مستقل محیط زیست - حامی حقوق کودکان - داوطلب امداد در سیل و زلزله - کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه - کارشناس ارشد روابط‌عمومی - موسس مدرسه طبیعت طهران - مشاور فرهنگی محیط‌ زیستی - ایده‌پرداز کمپین‌های فرهنگی-محیط‌زیستی: کمپین سبزی نوروز، کمپین ایران پاک و... - اولین مروج تخصصی سبک زندگی سبز به زبان فارسی - #احسان_میرزائی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا