قرار سبزکمپین‌ها

ثبت نام درکمپین ایران پاک محرم۹۵

فراخوان ثبت نام در #کمپین_ایران_پاک

#محرم۹۵

 

 در دومین سال فعالیت کمپین ایران پاک در محرم۹۵ از گروه‌های محیط‌زیستی، هیات‌های عزاداری  و اقشار مختلف جامعه دعوت می‌کنیم تا در این اقدام محیط‌زیستی و خداپسندانه شرکت کنید.

پذیرایی از عزادارن امام حسین (علیه‌السلام) در ظروف یک‌بار مصرف (گیاهی و پلاستیکی)، در حالی که این ظروف باعث انواع سرطان، بیماری و مسائل محیط‌زیستی می‌شود، شایسته نیست.

اسراف و دور ریختن نذری و غذای سالم، در حالی که بیش از ۷۶۰ میلیون نفر در جهان دچار سوء تغذیه هستند و ۳۰ درصد مردم کشورمان گرسنه‌اند و نان برای خوردن ندارند، رفتار شایسته عزادار امام حسین (علیه‌السلام) نیست و دور از انسانیت است.

ریختن زباله و بی اعتنایی به پاکیزگی شهر و سلامت طبیعت، در حالی که آثار زیان‌بار آن به خود مردم بازمی‌گردد و باعث آلودگی آب و خاک می‌شود، در شان عزادار امام حسین (علیه‌السلام) نیست و دور از اخلاق است.

ما باید توجه مردم را به مسائل محیط‌زیستی جلب کنیم.

کانال رسمی کمپین را در تلگرام دنبال کنید #گیچ 


شرایط و فرم ثبت نام  در کمپین ایران پاک 

توجه: ثبت نام صرفا در فرم ارائه شده انجام می‌شود.

ثبت نام در کمپین به منزله‌ی پذیرش مسئولیت برگزاری پاکسازی و اجرای برنامه‌های فرهنگی محیط‌زیستی یا رایزنی برای حذف ظروف یک‌بار مصرف و سفره‌های پلاستیکی در نذری‌ها و هر فعالیت خلاقانه محیط‌زیستی دیگر است، لطفا در بخش افراد حقوقی نمایندگان قانونی برای ثبت نام اقدام کنند.

افراد حقوقی: نماینده قانونی و مورد تایید گروه‌ها، سمن‌ها، انجمن‌ها، مساجد، هیات‌های عزاداری، هیات‌ امنای مساجد/تکایا/امام‌زاده‌ها، شرکت‌ها و… 

افراد حقیقی: سال گذشته بسیاری از افراد شخصا و پس از هماهنگی اقدام به پاکسازی در محرم۹۴ کردند. لذا افرادی که شخصا قصد همکاری و مشارکت دارند هم می‌توانند ثبت نام کنند.

 

احسان میرزائی، مدیر و مجری کمپین ایران پاک: این روزها حال زمین خوب نیست و اگر ما در رفتار خود تجدید نظر نکرده و مسئولیت و وظیفه خود را در قبال محیط‌زیست و طبیعت قبول نکنیم، با شتاب بیشتری به سمت نابودی سیاره‌ زمین می‌رویم. امسال علاوه بر اهداف سال گذشته که استفاده نکردن از ظروف یک‌بار مصرف گیاهی و پلاستیکی برای نذری‌ها و نریختن زباله در محرم بود، قصد داریم باتوجه به حجم زیاد دور ریز غذا در بین ایرانیان و این کفران نعمت بزرگ (سالانه ۳۵ میلیون تن) توجه عمومی را به بحران غذا جلب کنیم.
فراخوان-ثبت-نام-کمپین-ایران-پاک-محرم-۱۳۹۵-گیچ
فراخوان-ثبت-نام-کمپین-ایران-پاک-محرم-۱۳۹۵-گیچ

 

 

 

 

 

 

 

شناسنامه #کمپین _ایران_پاک

شروع کمپین: پاییز ۱۳۹۴ توسط کنشگران محیط‌زیست خانم صدیقه بوداغی از شبکه سمن‌های محیط‌زیستی مازندران و آقای محمد فیضی، در بستر فضای مجازی (تلگرام)  شروع و ثبت نام  انجام شد و سپس احسان میرزائی مدیریت و هماهنگی‌های بعدی را با حمایت دوستان انجام داد و به پایان رساند.

برای دیدن گزارش سال گذشته اینجا کلیک کنید: گزارش کمپین در محرم ۱۳۹۴

مدت زمان کمپین: ماه محرم و شاید دیگر مناسبت‌های مذهبی مانند اربعین، نیمه شعبان و…

اهداف کمپین: استفاده از بستر ایجاد شده و حس همدلی مردم در مراسم و برنامه‌های مذهبی به منظور ترویج فرهنگی محیط‌زیستی و جلب توجه عموم به معضلات محیط‌زیستی و خطرات ناشی از ریختن زباله ظروف یک‌بار مصرف گیاهی و پلاستیکی؛ در محرم۹۵ به دنبال جلب توجه عمومی به مسئله و معضل دور ریز غذا و کفر نعمت هم هستیم.

مدیر و مجری کمپین: احسان میرزائی (ارتباط مستقیم با مدیر کمپین ایران پاک در تلگرام)

نحوه اطلاع از اعلامیه‌ها:

از طریق سایت www.gich.ir قسمت قرار سبز

مشاهده بیشتر

احسان میرزائی

احسان میرزایی - کنش‌گر مستقل محیط زیست - حامی حقوق کودکان - داوطلب امداد در سیل و زلزله - کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه - کارشناس ارشد روابط‌عمومی - موسس مدرسه طبیعت طهران - مشاور فرهنگی محیط‌ زیستی - ایده‌پرداز کمپین‌های فرهنگی-محیط‌زیستی: کمپین سبزی نوروز، کمپین ایران پاک و... - اولین مروج تخصصی سبک زندگی سبز به زبان فارسی - #احسان_میرزائی

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

  1. سلام
    خسته نباشید
    طرح پاکسازی و جماوری زباله سطح شهری جالبه
    ما از سال۹۱شروع کردیم.n joمراغه
    بعداز چندسال استقبال بیشتر شده
    اما بنظر میرسه باید این طرح از ریشه اصلاح بشود.
    آموزش و ترغیب و اجبار و اجرای عدم استفاده از یکبارمصرف
    این راه حل مشکل است
    باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا