سبک زندگی سبزقرار سبزکمپین‌ها

کمپین سبزی نوروز ۱۳۹۸

پیشنهادی برای شروع تغییر 

کمپین سبزی نوروز پیشنها‌د می‌کند از همین امروز برای نوروز ۱۳۹۸ سبزی‌کاری را در خانه‌ی خود شروع کنید و از مراحل کاشتن، رشد و قرار دادن سبزی نوروز در سفره هفت‌سین عکس بگیرید و برای ما ارسال کنید. 

مجله گیچ gich.ir احسان میرزائی: کمپین سبزی نوروز پیشنهادی فرهنگی-محیط‌زیستی و تلاشی آگاهانه و مسئولانه برای ترویج سبک زندگی سبز است. سبزیکاری در خانه باعث افزایش شادابی و نشاط شده و آشتی دوباره با طبیعت را برای ما به ارمغان می‌آورد.

در پنجمین سال اجرای کمپین سبزی نوروز همچنان به دنبال ایجاد تعادل و توازن در نیاز‌های زیستی و فرهنگی خود با توجه با حفظ ارزش‌های تاریخ و تمدن‌مان هستیم؛ ما برای حفظ تعادل و توازن، پایداری و سلامت در محیط زیست تلاش می‌کنیم و با توجه به توان و ظرفیت کم طبیعت به دنبال ایجاد تغییر فردی، ترویج تفکر سبز، رفتار سبز و سبک زندگی سبز برای داشتن سیاره سبز هستیم. ما باید طبیعت ایران‌زمین را پاک و سالم به آیندگان تحویل دهیم.

آموزش کامل سبزی‌کاری در خانه

ایده‌هایی برای باغچه‌ی سبزیجات در خانه

فراگرد‌های حساسیت زا در کمپین سبزی نوروز

کمپین سبزی نوروز: سبزیکاری در خانه تازه شروع راهی است که به فراگرد‌های سبز در خانه منتهی می‌شود؛ این فراگرد‌ها با به مرور زمان باعث افزایش حساسیت شما می‌شود:

حساسیت به آب: چون کمپین سبزی نوروز به شما پیشنهاد می‌کند با آب خاکستری درجه یک سبزی‌ها را آبیاری کنید.

  • آب خاکستری درجه یک:  آب مصرف شده بعد از خیساندن و آبکشی برنج و حبوبات، شست و شو یا آبکشی میوه و سبزیجات که بدون استفاده از مواد شوینده باشد.

حساسیت به پسماند: کمپین سبزی نوروز به شما پیشنهاد می‌کند از پسماند تر خانه‌ی خود با روش‌های مختلف کمپوست تولید کنید.

 آموزش تولید کمپوست در خانه

 آموزش تولید ورمی کمپوست در خانه

آب و خشک‌سالی، گندم و نان

نگاه کالایی و مصر‌ف‌گرایانه به نان باعث شده تا هر روز در کوچه و خیابان مقداری نان ببینیم که دور انداخته شده است! در تاریخ چند هزار ساله و فرهنگ اصیل ایرانی ما کی و کجا چنین کفران نعمتی مرسوم بوده و رواج داشته است؟

ریختن نان سالم درون مخزن زباله در خیابان رازی تهران

آب سالم برای آشامیدن و کشاورزی در ایران بسیار کم است و بسیاری از مردم ایران، مخصوصا شهر نشین‌ها آن را باور ندارند. ارزش گندم به عنوان محصولی استراتژیک و قوت لایموت (نان) تا حد زیادی نزد ما پایین آمده (مخصوصا تهران) و هر ساله مقدار زیادی گندم از کشور‌های دیگر وارد می‌کنیم. چنان که داستان تولید نان را به کل فراموش کرده‌ایم و فقط خریدن ( به عنوان کالا)، نیمه خوردن و دور ریختن نان را  به یاد داریم.

تاثیر سبک زندگی شما در میزان انتشار کربن

توجه: تنها منبع رسمی اطلاع رسانی کمپین #سبزی_نوروز مجله گیچ است.

پنجمین سال کمپین: شنبه – ۲۹ – دی – ۱۳۹۷

چهارمین سال کمپین: پنج‌شنبه – ۷ – دی – ۱۳۹۶

سومین سال کمپین: دوشنبه ۱۸ – بهمن – ۱۳۹۵

دومین سال کمپین: شنبه – ۳ – بهمن – ۱۳۹۴

اولین سال کمپین: چهارشنبه – ۲۹ – بهمن – ۱۳۹۳

مشاهده بیشتر

احسان میرزائی

احسان میرزایی - کنش‌گر مستقل محیط زیست - حامی حقوق کودکان - داوطلب امداد در سیل و زلزله - کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه - کارشناس ارشد روابط‌عمومی - موسس مدرسه طبیعت طهران - مشاور فرهنگی محیط‌ زیستی - ایده‌پرداز کمپین‌های فرهنگی-محیط‌زیستی: کمپین سبزی نوروز، کمپین ایران پاک و... - اولین مروج تخصصی سبک زندگی سبز به زبان فارسی - #احسان_میرزائی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا