اخباراخبار سازمان‌های مردم نهاد

آخرین  قرار‌سبز ۱۳۹۶

اخبرکوتاه محیط‌زیستی

 

به گزارش مجله سبک زندگی سبزgich.ir : در آستانه‌ی جشن باستانی نوروز آخرین اخبار کوتاه محیط‌زیستی که حاصل هم‌زبانی و هم‌صدایی کنش‌گران و انجمن‌های محیط‌زیستی با مسئولین و شهروندان‌ در سراسر کشور‌، برای بهبود وضعیت فرهنگی-محیط‌زیستی است را به اطلاع می‌رسانیم.

 

  • قرار سبز درشیراز، پایتخت فرهنگی ایران

گروه  پاکسازان طبیعت فارس با حمایت و همراهی رییس اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، جمعی از کارکنان، مشارکت انجمن سبزاندیشان کلات سرخ زاگرس و دهیاری روستای قلات به پاکسازی و ترویج فرهنگ‌ محیط‌زیستی در منطقه طبیعت‌گردی  قلات پرداختند.

 این برنامه با هدف ترویج و نهادینه کردن اهداف فرهنگی-محیط‌زیستی کمپین ملی “بی زباله” و کمپین “نه به کیسه‌ی پلاستیکی” بین گردشگران انجام شد، در این راستا کیسه‌های ویژه لقمه با قابلیت شستشو و استفاده طولانی مدت به‌جای کیسه‌های پلاستیکی، قمقمه آب به‌جای بطری‌های پلاستیکی و کیسه‌های پارچه‌ای ویژه‌ی خرید بین گردشگران توزیع شد.

 

  • قرار سبز در لاهیجان، پایتخت چای ایران

انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان و بوم‌بانان گیلان با همکاری اداره حفاظت محیط زیست به پاکسازی حاشیه تالاب سوستان لاهیجان پرداختند.

 

  • قرار سبز در بخش رحیم آباد شهرستان رودسر استان گیلان

اعضای موسسه‌ی محیط زیست آسمانرود رحیم آباد، ابتدا ساحل کلاچای در حاشیه دریای خزر را پاک‌سازی کرده و سپس به پاک‌سازی و آموزش حفاظت از محیط‌زیست و تفکیک زباله در روستای نیلو پرداختند.

 

  • قرار سبز در شهر یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد

برنامه‌ی درخت‌کاری آموزشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه یاسوج با همراهی تشکل نهضت سبز زاگرس با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان، اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد، فرمانداری شهرستان بویراحمد و شهرداری در محوطه‌ی آموزشکده با شعار هر دانشجو یک درخت برگزار شد.

 

  • قرار سبز در لاهیجان

مدرسه سبز سما با نزدیک شدن به فصل بهار و به مناسبت هفته درخت‌کاری و منابع طبیعی، کارگاه آموزش کاشت و پرورش گل‌های زینتی در فضای باز و باغچه‌ی مدرسه را برای دانش‌آموزان برگزار کرد.

 

  • قرار سبز شهرستان آبدانان استان ایلام

به همت بانوان طبیعت آبدانان و همراهی معلمین، دانش‌آموزان دبستان نیلا فرصتی پیدا کردند تا در راستای حفظ محیط زیست واحترام به زمین سفره هفت سین را در پارک سراب پهن کنند.

 

  • قرار سبز شهرستان سبزوار در استان خراسان رضوی

سمن سرزمین بادغوث به مناسبت هفته منابع طبیعی، کارگاه یک روز با محیط‌بان را در دبیرستان دانش این شهرستان برگزار کرد.

 

  • قرار سبز شهر اردی‌موسی استان اردبیل

کاشت چهارصد نهال توسط دانش آموزان دبیرستان شاهد، پژوهش سرای استاد بابا صفری، هنرستان عفت السادات، به مناسبت هفته‌ی منابع طبیعی.

 

  • قرار سبز لاهیجان

انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان به مناسبت روز جهانی حفاظت از رودخانه‌ها، با همراهی اهالی روستای گمل پایین شهرستان لاهیجان، به پاکسازی رودخانه پرداختند.

انجمن بوم بانان گیلان در دبستان پورخصالیان کارگاهی به‌منظور آشنائی با اهمیت گونه‌های بومی و غیربومی در درخت‌کاری برگزار کرد که این گارگاه به زبانی ساده برای رده سنی کودکان اجرا شد؛ همچنین بمناسبت روز درختکاری و گرامیداشت نودمین سال بنیان ایستگاه تحقیقات کشاورزی لاهیجان، مراسمی با حضور مسئولین و اهالی در لاهیجان برگزار شد.

 

  • قرار سبز در سبزوار

به بهانه‌ی کمپین بدون زباله انجمن قاصدان سبز طبیعت سبزوار، سمن سرزمین بادغوث و دوستداران طبیعت، به همت اداره محیط‌زیست شهرستان و همکاری دانشگاه حکیم سبزواری و دیگر ارگان‌ها سومین برنامه‌ی پاکسازی در مسیرهای ورودی شهر از روستای دلقند تا رستوران پگاه انجام شد.

 

  • قرار سبز شهرستان شیروان استان خراسان شمالی

 اعضای انجمن طنین پاکبانان شیروان در چهل وسومین برنامه‌ی خود، “شهر تکانی” را از خیابان جمهوری تا اول خیابان این شهرستان اجرا کردند.

 

  • قرار سبز شهر اقلید استان فارس

انجمن همیاران و پاک‌سازان طبیعت شهرستان اقلید در آخرین جمعه سال به پاکسازی تپه‌ی چشمه رسول الله (قدمگاه امام رضا «ع») پرداختند و در ادامه تعداد پانصد اصه نهال زبان گنجشک وزالزالک را کاشتند.

همایش پیشگیری از جرم در منابع طبیعی و کشاورزی، آب و محیط زیست با حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، مسئولین و انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان برگزار شد.

 

  • قرار سبز شهر بهبهان استان خوزستان

گروه رفتگران طبیعت بهبهان در نود و دومین برنامه محیط زیستی خود، منطقه تفریحی کریا (سد شهدا) را پاکسازی کرد؛ همچنین این گروه با حضور در بازارچه خیریه حمایت از نیازمندان نقش پویا داشت.

 

  • قرار سبز در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان

به همت انجمن‌های دیده‌بان دوستداران محیط‌زیست و طنین طبیعت مسجدسلیمان، مشارکت مجموعه اداره منابع طبیعی و محیط‌زیست، به مناسبت روز حفاظت از رودخانه‌ها، محدوده‌ی سد سلطان آباد پاکسازی شد، جوامع محلی در این برنامه نقش مثبتی داشتند.

برگزاری نمایشگاه از آثار ساخته شده با وسیال دور ریختنی توسط انجمن بانوان طبیعت دوست آسماری، این آثار به دست دانش‌آموزان ساخته شده و در دبستان دکتر شریعتی به نمایش گذاشته شد.

 

  • قرار سبز شهرستان کوهدشت استان لرستان

جنگل‌یاران کوهدشت، اعضای سازمان دوستداران و حامیان منابع طبیعی محیط زیست در پارک جنگلی شهید کونانی بلوران به کاشت نهال و جمع آوری زباله پرداختند.

 

  • قرار سبز شهر سروستان استان فارس

 کارگاه آموزشی با موضوع کاشت، داشت و نگهداری از درختان و فایده درختان برای انسان‌ها باحضور کارمندان اداره منابع طبیعی و گروه عاشقان طبیعت سروستان در آموزشگاه شهید محمد حسین شفیعی، با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست برگزار شد.

 

  • قرار سبز شهر زرقان استان فارس

کارگروه آموزشی انجمن همیاران محیط‌زیست زرقان با حمایت اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، طرح آموزشی مدارس جامع محیط زیست را در سومین سال متوالی در ۱۲ مدرسه ابتدایی برگزار کرد، این طرح با هدف آشنایی دانش‌آموزان با اهمیت حفظ محیط زیست اجرا شده است؛ همچنین دانش‌اموزان با شعار« کاغذ زباله نیست» و به مناسبت هفته منابع طبیعی، درختکاری و اجرای طرح حمایت از درختان، به جمع آوری کاغذهای باطله در مدرسه پرداختند.

 

  • قرار سبز شهر بجنورد استان خراسان شمالی

سازمان مردم نهاد پیوند با همکاری دانشگاه دولتی بجنورد، کارگاه آموزشی مدیریت سبز را برگزار کرد.

 

  • قرار سبز شهر پیرانشهر استان آذربایجان غربی

اعضای انجمن سبز اندیشان جوان مهاباد به نشانه‌ی اعتراض نسبت به انتقال آب ابشار خرپاپ به سد باوله در آن منطقه نهال کاری کردند. گروه‌های محیط زیستی، کوهنوردی و چهارصد دوست‌دار محیط‌زیست با حضور در این برنامه مخالفت خود را با انتقال آب اعلام کردند.

 

  • قرار سبز شهر درود استان لرستان

 به همت انجمن‌های بلوط‌بان و سبزاندیشان اشترانکوه و به درخواست دبستان پسرانه شاهد شهرستان دورود، به مناسبت هفته‌ی درختکاری کارگاه آموزشی و برنامه‌ی کاشت نهال برگزار شد. در این برنامه ۴۰ نهال توسط دانش‌اموزان در محوطه‌ی مدرسه کاشته شد.

 

  • قرار سبز شهر شوشتر استان خوزستان

انجمن هواداران کارون زلال و طبیعت دوستان سبز و زیبا، برنامه‌ی پاکسازی پارک داریون شوشتر را به همت شهرداری و شورای شهر شوشتر و مشارکت اداره میراث فرهنگی، برگزار کردند.

 

گردآوری اخبار: گروه قرارسبز

 تنظیم خبر مجله: احسان میرزائی
مشاهده بیشتر

احسان میرزائی

احسان میرزایی - کنش‌گر مستقل محیط زیست - حامی حقوق کودکان - داوطلب امداد در سیل و زلزله - کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه - کارشناس ارشد روابط‌عمومی - موسس مدرسه طبیعت طهران - مشاور فرهنگی محیط‌ زیستی - ایده‌پرداز کمپین‌های فرهنگی-محیط‌زیستی: کمپین سبزی نوروز، کمپین ایران پاک و... - اولین مروج تخصصی سبک زندگی سبز به زبان فارسی - #احسان_میرزائی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا