اخباراخبار سازمان‌های مردم نهاد

رویدادهای آخرین هفته‌ی مهر

 

به گزارش مجله گیچ: کنش‌گران جامعه مدنی هر هفته در سراسر کشور انواع برنامه‌های فرهنگی-محیط‌زیستی را برگزار می‌کنند، در ادامه اخبار هفتگی برخی سازمان‌های مردم‌نهاد را که از سراسر کشور به دست‌مان رسیده را منعکس می‌کنیم.

 

مدرسه طبیعت طهران

 

مدرسه طبیعت طهران با هدف ایجاد فرصت رهایی، تجربه آزادی و شوق بازی در طبیعت برای کودکان ۳ تا ۱۲ سال پنجمین اردو را در هوای پائیزی جمعه ۲۸ مهر برگزار کرد. کودکان در اردوهای مدرسه طبیعت به کمک حواس پنجگانه خود و تا جایی که به خودشان و دوستانشان آسیب نرسانند، به کشف و درک جهان هستی می‌پردازند. گل بازی و خاک بازی، پختن نان و نجاری، پختن غذا و بازی در دامان طبیعت از جمله فعالیت‌هایی است که کودکان به طور خودانگیخته انجام می‌دهند.
بنیان‌گذار مدرسه طبیعت در ایران دکتر غلامحسین وهاب‌زاده است و تا اکنون بیش از ۵۰ مدرسه ثابت در کشور تاسیس شده است.

 

پاک‌سازی روستای ابرده

به همت انجمن همیاران محیط‌زیست و حیوانات و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشکده علوم پزشکی، بخش‌هایی از روستای ابرده در مشهد پاک‌سازی شد.

 

قرار سبز در روستای آبگرم خور و بیابانک

انجمن مهربانان طبیعت بیابانک، اداره‌ی ورزش و جوانان شهرستان خور و بیابانک و پایگاه بسیج سمیه با هم‌کاری و هم‌راهی یک‌دیگر به پاک‌سازی طبیعت روستای آبگرم پرداختند.

 

توزیع لواز نوشتاری و پوشاک در روستای محروم

انجمن نهضت سبز زاگرس در راستای اهداف خود، مقداری لوازم نوشتاری و پوشاک را میان دانش‌آموزان روستای جلاله توزیع کرد. روستای جلاله از توابع بخش پاتاوه شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، یکی از روستاهای محروم استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

قرار سبز در شیروان

سازمان مردم‌نهاد طنین پاکبانان شیروان به همراه دوستداران مردمی محیط‌زیست مسیر میدان انقلاب تا میدان کوهنورد را از زباله پاک‌سازی کردند. این برنامه بیست و چهارمین برنامه پاک‌سازی این سمن است.

 

قرار سبز در گیلان

حضور انجمن بوم‌بانان گیلان در افتتاحیه‌ی نمایشگاه “نقاشی، صنایع دستی و هنرهای تجسمی سندروم داون شرق گیلان” و ارائه طومار مطالبه رسیدگی و تصویب هر چه سریعتر لایحه حمایت از معلولان و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان برای امضاء بازدیدکنندگان.

 

قرار سبز در ارسنجان

هم‌زمان با سومین دوره جشنواره انار در ارسنجان، صد و چهل و ششمین برنامه پاکسازی طبیعت فارس برگزار شد. جشنواره‌ی انار ارسنجان هرسال در راستای حمایت از جوامع محلی و دستاوردهای بومی منطقه برگزار می‌شود.

 

قرار سبز در شوشتر

به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی،محوطه ورزشگاه تختی شوشتر و مسیر تنگ عقیلی توسط مسئولین و بازیکنان تیم امید اندیشه و اعضای گروه کوهنوردی هامون شوشتر پاک‌سازی شد؛ این برنامه‌های فرهنگی و محیط‌زیستی به مناسبت هفته‌ی تربیت بدنی و روز کوهنورد برگزار شد.

پایان پیام

 

تهیه خبر: شهلا ایادی، گروه قرارسبز

مشاهده بیشتر

احسان میرزائی

احسان میرزایی - کنش‌گر مستقل محیط زیست - حامی حقوق کودکان - داوطلب امداد در سیل و زلزله - کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه - کارشناس ارشد روابط‌عمومی - موسس مدرسه طبیعت طهران - مشاور فرهنگی محیط‌ زیستی - ایده‌پرداز کمپین‌های فرهنگی-محیط‌زیستی: کمپین سبزی نوروز، کمپین ایران پاک و... - اولین مروج تخصصی سبک زندگی سبز به زبان فارسی - #احسان_میرزائی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا