خانه سبزسبک زندگی سبزکشاورزی خانگی

آموزش سبزیکاری در خانه

هر خانه یک گلدان سبزی

پیش از سبزیکاری در خانه از خودتان بپرسید:
۵. باغچه‌ی روی طاقچه
۴. باغچه‌های داخلی
۳. باغچه‌ی جعبه‌ای
۲. باغچه‌ی مربعی
۱. باغچه‌ی عمودی

مجله سبک زندگی سبز gich.ir سیده زینب مهدویان: اگر به فکر ایجاد یک باغچه‌ی کوچک هستید اما احساس می‌کنید که تازه کارید، چند ایده‌ی ساده در اختیارتان می‌گذاریم تا به شما کمک کند که شروع به کاشت سبزیجات در مقیاس کوچک کنید که به راحتی قابل مدیریت است.

۱. باغچه‌ی عمودی: باغچه‌های عمودی باعث صرفه جویی در فضا شده و همچنین چشم نواز هستند. راشل در باغچه‌ی پالتیِ زیبای خود ۱۲ نوع گیاه کاشته است (عکس اول) و سوزان در باغچه‌ی ناودانی جالب خود کاهو، تربچه، لبو و چغندر کاشته که آن را روی نمای ساختمان خود نصب کرده است.

۲. باغچه‌ی مربعی: ایده‌ی پشت این نوع باغبانی استفاده از فضای کوچک برای کاشت انواع گیاهان است. شما فقط باید مقدار کمی هزینه کنید تا بستر باغچه را کمی بالاتر آورده و آن را با خاک پر کنید، اما وقتی که شروع به کار کنید همیشه گیاهان ارگانیک خواهید داشت! اطلاعات زیادی درباره‌ی ایجاد باغچه‌ی مربعی وجود دارد.

حتی اگر نتوانید از باغچه‌های مربعی استفاده کنید باغچه‌های با بستر برآمده نیز فواید خود را دارد: این نوع باغچه از رشد علف در فضای باغچه‌ی شما جلوگیری کرده و به شما امکان دسترسی آسان‌تر به گیاهانتان را می‌دهد. با این نوع باغچه هیچ فضایی به هدر نمی‌رود.

۳. باغچه‌ی جعبه‌ای: نوع دیگری از باغچه‌ی برجسته، پرورش سبزیجات در جعبه‌های چوبی یا پلاستیکی است. لینزی از وبسایت طراحی LLH توصیه می‌کند که برای گوشه‌ی جعبه‌ها از آب‌بندی مناسب استفاده کنید. این نوع باغچه‌ها بسیار عالی هستند زیرا قابل حمل اند و هرگاه نیاز دارید می‌توانید آن‌ها را جابجا کنید.

۴. باغچه‌های داخلی: اگر هیچ فضایی در بیرون از منزل ندارید و داخل منزلتان نیز فضایی با نور کافی وجود ندارد، می‌توانید از باغچه‌ی مشابه آن‌چه در عکس می‌بینید، استفاده کنید. این نوع باغچه هزینه‌بر است اما اگر مایل به ایجاد فضای سبز در داخل منزل هستید و هیچ نور خورشیدی هم در کار نیست، این مورد گزینه‌ی خوبی است و همچنین نمای زیبایی دارد.
۵. باغچه‌ی روی طاقچه: اگر واقعاً از نظر فضا در مضیقه هستید به فکر ایجاد یک باغچه‌ی ابتدایی و کوچک تنها به اندازه‌ی کاشت کاهو، بر روی طاقچه‌ی منزلتان باشید! به این فکر کنید که برداشت کاهو از کنار پنجره‌تان چقدر راحت خواهد بود. همیشه ماده‌ی اولیه برای درست کردن سالاد را در اختیار خواهید داشت.

پیش از تصمیم‌گیری برای شروع کشت سبزیجات از خودتان بپرسید:

۱) می‌خواهم کجا باغچه‌ام را راه بیندازم؟

۲) آن فضا چقدر نورگیر است؟

۳) می‌خواهم سبزیجاتم را در کدام جعبه یا گلدان کشت دهم؟

۴) در آشپزخانه بیش‌تر از کدام محصولات یا گیاهان استفاده می‌کنم؟

۵) در چه فصلی می‌خواهم کشت کنم؟

مترجم مقاله: سیده زینب مهدویان
کنش‌گر محیط‌زیست و دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان

مشاهده بیشتر

احسان میرزائی

احسان میرزایی - کنش‌گر مستقل محیط زیست - حامی حقوق کودکان - داوطلب امداد در سیل و زلزله - کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه - کارشناس ارشد روابط‌عمومی - موسس مدرسه طبیعت طهران - مشاور فرهنگی محیط‌ زیستی - ایده‌پرداز کمپین‌های فرهنگی-محیط‌زیستی: کمپین سبزی نوروز، کمپین ایران پاک و... - اولین مروج تخصصی سبک زندگی سبز به زبان فارسی - #احسان_میرزائی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا