اهداف گیچ

اهداف گروه فرهنگی-محیط‌زیستی گیچ

 

 

ترویج فرهنگ محیط زیستی

 

ایجاد گفتمانی فرهنگی-محیط‌زیستی به زبان ساده، تعریف و ترویج فرهنگ ایرانی و زدودن ناخالصی‌ها از فرهنگ اصیل ایرانی، بازآفرینی فرهنگی و یادآوری خرده فرهنگ‌های مفید و موثری که کم‌کم فراموش شده‌اند.

جریان‌سازی و گسترش مرام محیط زیستی، با هدف ایجاد تعادل و توازن میان نیازهای فرهنگی زیستی بشر با توان و ظرفیت منابع طبیعی و محیط زیست…

گیچ تلاش می‌کند با ترویج سبک زندگی سبز، میان خواسته‌ها و توقعات‌مان با توان ظرفیت سیاره‌ی زمین تعادل و توازن ایجاد کند.

 

ترویج سبک زندگی سبز

 

سبک زندگی سبز یعنی راه و روش، عادت و رفتار، تفکر و مرامی خاص در زندگی که بر پایه‌ی اصول و تفکر محیط‌زیستی است و افراد خود را نسبت به پیروی و رعایت آن در طول زندگی شخصی، خانوادگی و حیات اجتماعی موظف می‌دانند.

سبک زندگی سبز با سبک زندگی مینی‌مالیستی اشتراکاتی دارد و با سبک زندگی لاکچری، تجملاتی و مصرف‌گرایانه کاملا در تضاد است.

سبک زندگی سبز استفاده درست، بهینه و به‌جا از داشته‌ها و منابع است.

ما نمی‌گوییم آب مصرف نکنید یا برق مصرف نکنید و کلا هیچی نخورید!

ما می گوییم برای تامین و رفع نیازهای اساسی خودمان حساب شده و با دقت مصرف کنیم.

 

ترویج تفکر سبز، رفتار سبز و عدت‌های سبز

شما وقتی تفکر سبز داشته باشید، در هر قدم که در زندگی خود بر می‌دارید به راه و روشی جدید و تازه خواهید رسید که در نهایت به حمایت، حفاظت و بهبود وضعیت محیط زیست و طبیعت می‌شود.

 

مشارکت و همکاری در برنامه‌های فرهنگی‌محیط‌زیستی

گیچ برای رسیدن به اهداف خود از پیشنهادهای همکاری استقبال می‌کند.

گیچ بازی‌های محیط زیستی طراحی می‌کند و در برنامه‌های مختلف به راحتی می‌تواند از بزرگ تا کوچیک را بدون پیام مستقیم درگیر یک بازی محیط‌زیستی کند و پیام خود را در ذهن مخاطب بکارد.

گیچ برنامه ریزی و طراحی بازارچه، جشنواره و غرفه محیطزیستی را انجام می‌دهد…

 

پیوند میان رشته‌ای

احسان میرزائی،موسس و مدیر مسئول گیچ و هرآنچه در هرجا به نام گیچ می‌بینید، تلاش می‌کند تا با توجه به تحصیلات خود در حوزه ارتباطات پیوندی میان این حوزه و محیط زیست ایجاد کند تا بتوان در نهایت تاثیرگذاری بیشتر و بهتری برای بهبود امور داشته باشد.